Na enige tijd rijden (minuut of 20/30 op de snelweg) slaat de verwarming af. Dat wil zeggen: De ventilator blijft hoorbaar volledig draaien, maar er komt nog heel weinig lucht uit de uitlaten (front, voeten, raam).
Ook is de temperatuur van het beetje lucht dat eruit komt niet meer echt warm.
Koelvloeistof is oké... Als de auto stil heeft gestaan, werkt de verwarming weer, het ritueel begint van vooraf aan...
Het lijkt erop dat het te maken heeft met de warmer wordende motor.
De garagist vermoedt dat het aan de thermostaat ligt, maar weet het niet zeker. wil mij niet op kosten jagen, als het straks niet het probleem zal blijken te zijn...
Iemand een idee???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met de ventilator bedoel je de ventilator in de auto(kachel) of die van de radiateur(koelvin)?
Zou inderdaad aan de thermostaat of de temperatuur sensor kunnen liggen.Duur is de thermostaat niet(gratis autorijden bestaat niet) en wordt volgens mij geleverd met temperatuursensor,ook is ie vrij makkelijk toegankelijk.
Zorg dat je het juiste type(openingstemperatuur)besteld.
Bedankt voor je post. Ik geef het door aan mijn garagist.
9 maanden
Staat je airco toevallig aan? Verhaal lijkt mij meer op een verdamper die bevriest. Je hebt het er over dat er geen of nauwelijks lucht uit stroomt? Als je thermostaat niet zou werken, dan heb je nog voldoende luchtstroom, maar alleen op minder hoge temperatuur.
Makkelijk te testen door airco uit te zetten.
Bedankt voor je post, ik heb inderdaad vaak de airco aan ivm condens. Ik ga nu eerst eens wat lange ritten met airco uit doen...
9 maanden
Hier wat tips wat betreft het gebruik van je airco,vooral stap 2 is belangrijk.
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re...
Hai luitjes.
Inmiddels.twee weken gereden zonder airco, ook lange rit, en alles blijft het nu doen! Behalve de airco dan ;-)
Ik ga met het verhaal naar de garagist. Bedankt voor de tip, want hij kwam er ook niet uit.
Cheers!
9 maanden
Mooi, dan wordt dit vrijwel zeker veroorzaakt door een dichtgevroren verdamper.
Ik ben niet helemaal bekend met het aircosysteem van een Spark, maar meestal wordt dit veroorzaakt door een verdampertemperatuursensor die een te hoge (verkeerde) temperatuur meet, je airco blijft dan doorloeien met dit als gevolg...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.
9 maanden