Heren/dames, een goede dag gewenst.
Ik heb het volgende probleem met mijn 300M van bouwjaar 1999.
Als ik wat extra gas geef tijdens het rijden met zeg een snelheid van 80 km, dan begint de auto flink te bokken.
Dit duurt een paar seconden en dan rijd hij weer gladjes.
Ook tijdens het stationair draaien zit er een variatie in van 100 tot 200 toeren.
Auto heeft een aardig tijdje stil gestaan zonder stroom. Weet niet hoelang maar is waarschijnlijk wel een paar maanden geweest.
Hij geeft geen storing aan.
Het is starten en gelijk lopen.
Geen neiging tot afslaan, alleen bokken bij extra snelheid maken.
Met extra snelheid bedoel ik niet gas naar beneden maar gewoon wat meer gas om iemand vlot in te halen bv.
Wie heeft enig idee wat er loos kan zijn, en mij dat vertellen.
Groetjes,
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij een verdamper probleem,een te hard geworden membraam door het lange niet gebruiken,zodat de gasopbrengst te weinig is als hij net iets meer power nodig heeft.
Gekke vraag thei11316. Waar kan ik dat membraan vinden?
9 jaar
Nergens,want je rijdt niet op LPG.
misschien de sensor van het gaspendaal stuk.
Gek genoeg dacht ik dat al. Dat hij dacht dat ik op gas rijd terwijl er toch echt benzine staat.
9 jaar
Gaspendaal sensor......waar kan ik die vinden. En behoor ik dan geen error code te krijgen?
9 jaar
[quote=JAN/DODGE]Nergens,want je rijdt niet op LPG.
misschien de sensor van het gaspendaal stuk.[/quote]
OEPS sorry,ik was in gedachten met een ander onderwerp bezig toen ik mijn antwoord gaf.
9 jaar
Probleem misschien gevonden. Aan de rechter en linker kant van de moterdeksel zit een soort van bougiekapje. de rechterkant behoort aan een slangetje te zitten die weer naar een soort van bobine loopt die rechtsvoor aan het motorcompartiment bevestigd zit. Dit slangetje zit dus los. Is wat te donker nu om hem te bevestigen, ga dit morgen doen.
Zal allemaal wel anders heten als wat ik geschreven heb maar hoop dat de lezers weten wat ik bedoel.
Laat resultaat nog weten.
9 jaar
Anders even uitlezen.
Johan,
"Hij geeft geen storing aan", je bedoelt dat er geen oranje motorstoringslampje brandt? Brandt dit lampje wel als je het contact aanzet? Hij zit rechts onder, onder het rode airbag lampje.
Want een storingscode geeft hij niet uit zichzelf weer. Deze is uit te lezen door de garage, maar je kunt dit ook zelf doen: http://www.allpar.com/fix/codes.html
Mogelijk is dat slangetje een vacuümslangetje en ik gok dat hij naar de map-sensor gaat. Maar sowieso is het belangrijk dat alle slangetjes goed zijn (en vast zitten), waar ze ook heen gaan. Dat het stationair toerental schommelt kan met de stappenmotor te maken hebben (vervuild: schoonmaken of vervangen). Gaspedaal sensor (tps) zou ook kunnen (versleten: vervangen). Al deze dingen kunnen een storingscode genereren, dus uit (laten) lezen is wel aan te raden.
9 jaar
Hallo JVR.
Lampje brand bij starten en gaat dan direct keurig uit, dus ik zou denken geen echte motor storing.
Het was een vacuumslang die naar de cruisecontrol liep en die heeft ook weer een aantal sensors die bedient dienen te worden. Ook zat de Luchtslang die achter boven in de motor zit niet goed bevestigd en trok ook valse lucht.
Bokken is nu weg. Kwam ook nog een lekke radiator slang tegen, is ook verholpen.
Nu schijnt er nog een bobine te tikken maar kan ook een versleten bougie zijn. wordt binnenkort verholpen. Als ik het goed begrepen hebt zit er op elke bougie/cillinder een bobine.
Ben ook nog niet tevreden met het schakelen. Naar zijn drie is goed voelbaar, iemand enig idee wat dat de oorzaak kan zijn. Afstellen misschien, als dat al mogelijk is?
Bij koude start tikt de motor hoorbaar, is weg als hij warm is, weet iemand de oorzaak en eventueel hoe te verhelpen?
Dit is het tot nu toe wel.
Ben de afgelopen dagen in Duitsland geweest en de auto heeft zich goed gehouden. Heb niet harder gereden dan 140 want ik vertrouw het nog niet helemaal.
9 jaar
Johan,
Wat betreft het schakelen, ik zou het transmissie olie niveau eens controleren. Te weinig is niet goed maar te veel ook niet. Controleren met warme motor en in P. Daarbij mag de olie niet te donker zijn of verbrand ruiken. Het kan nooit kwaad om deze olie en filter eens te vervangen, ook omdat daar vaak schakel afwijkingen mee kunnen worden verholpen.
Het tikken van de motor is niet zo erg, het zal een beetje klepspeling zijn. Na een oliewissel is het meestal minder (is mijn ervaring). Je zou dan meteen kunnen kiezen voor iets dunnere olie om het tikken te verminderen.
9 jaar
Thanx JVR, Ga ik nakijken die olie.
Ik heb ook wat grijze drap in de dop van mijn koelvloeistof resevoir. Nou heb ik gelezen dat verschillende soorten koelvloeistof vermengd in het reservoir dit veroorzaak, kan iemand dat bevestigen of is er meer aan de hand.
Dop van de motorolie is schoon. Geen witte of grijze drap te bespeuren.
9 jaar
Grijze drab weet ik niet, het zou een beetje roest kunnen zijn maar dat maakt het vaak bruin. Als er meer aan de hand zou zijn (koppakking) dan had die olie dop inderdaad grijs geweest (vanwege vermenging met koelvloeistof). Vervang de koelvloeistof desnoods eens en houd de kleur even in de gaten.
9 jaar
Thanx JVR.
Met deze info kan ik voorlopig vooruit.....bedankt.
9 jaar
Nog een vraag.
Als ik de auto start met koude motor dan hoor ik hem flink tikken. Wordt minder naarmate de motor warm wordt en is zo goed als verdwennen als de motor op temperatuur is.
Nu reed ik vanochten weg en de motor tikte dus want hij was koud. Na ongeveer 50 meter zette ik de motor uit om thuis even wat op te halen. Duurde maar 2 minuten, stapte in starte de auto en vrijwel geen tik te horen terwijl de motor toch echt nog steen koud was, had nog geen 50 meter gereden. Ga het morgen ochten nog eens uitproberen maar misschien is hier iemand die al een verklaring heeft voor mij, en/of weet wat er aan de hand is en of ik me zorgen moet gaan maken....over de auto en mijn portomonee.
9 jaar
Op een eerdere vraag van mij moet ik nog even melden dat ik de transmissie olie heb bekeken. Goed op pijl en prima van kleur. Nog bedankt voor de tip.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300M of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar