de laatste tijd bleef de automaat na afremmen in de lage versnellingen hangen. Na stoppen en motor afzetten sckakelde het weer gewoon. Deze week 's avonds de auto geparkeerd en de andere ochtend kon ik de automaat niet meer uit de P krijgen en dus niet meer wegrijden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij blijft in "lage versnellingen" hangen, dus in 1e én 2e versnelling bijvoorbeeld. Hij schakelt daarna (vanuit stilstand) nog wel op van 1e naar 2e? Of schakelt hij dan geheel niet meer?
Als hij geheel niet meer schakelt zal hij waarschijnlijk in de 2e versnelling zijn blijven hangen (limp-home-mode). Je merkt dan dat hij minder snel optrekt. De functie hiervan is, dat er (bij een transmissie defect) nog wel mee naar een garage gereden kan worden, zonder verdere ernstige schade aan de transmissie toe te brengen.
Als je drie keer (bij sommige 5 keer) je contact aan en uit zet (eindig bij "aan", dus niet starten) verschijnen er storingscodes op je display (van de motor en waarschijnlijk niet van de versnellingsbak, maar ze kunnen wellicht handig zijn).
Als de stick niet meer uit P wil, lijkt het er op dat er toch een mechanisch defect in de transmissie zit. Wat je zelf nog kunt doen is het transmissie oliepeil controleren (bij warme motor in P). Dit mag niet te laag zijn, maar ook niet te hoog. Maar ik denk dat er toch echt een specialist naar zal moeten kijken. Probeer hem uit P te halen en naar een dealer te rijden om hem uit te laten lezen (niet alle garage bedrijven kunnen deze transmissie uitlezen, informeer hier eerst naar).
Beste ik heb het zelfde probleem als u alleen die van mij komt wel van het P af kant u me daarmee helpen ben bjj een monteur geweest hij zegt transmissie oli plus filter vervangen
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300M of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar