close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand Voyager: Blokwissel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: EGA 3.3L

Omdat mijn versnellingsbak en mijn motorblok nu ruim 220DKM op de teller hebben staan en de versnellingsbak kuren begint te vertonen, wil ik eigenlijk een nieuw blok halen incl versnellingsbak en deze laten reviseren.

Echter,

Omdat de Chrysler in 2 uitvoeren was (3.3 en 3.8) zou ik graag de 3.3 willen wisselen voor de 3.8 maar dan zonder de AWD versnellingsbak.

Dit zou mogelijk moeten zijn, de vraag alleen is even of dat ik nog meer nodig heb als alleen en waar ik eventueel tegenaan zou kunnen lopen (de 3.8 is nl een opgeboorde 3.3, onderblok schijnt hetzelfde te zijn)

Versnellingsbak
Motorblok
ECU

Ik hoor het graag.

Geplaatst door

FreedoMCGV (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Onderblok is inderdaad het zelfde op de maat van de cilinder na.

Ik zou toch nog voor een 3,3 gaan die zijn sterker.

Als je toch voor een 3,8 wilt gaan dan zou je ook een andere stuurapparaat moeten gaan en programmeren.

Greetz br0ns

br0ns 0
badge

9 jaar

Jij bedoelt met een ander stuurapparaat een ECU?

Wat ik van plan ben is om een 3.8 ergens op de kop te tikken en deze volledig te laten reviseren. Evenals een versnellingsbak. Dan kan de auto nu nog ff doorrijden totdat het compleet is en dan in paar uurtjes tijd de blokken incl transmissie in een keer omzetten. Vervolgens de boordcomputer (lees ECU, en waarschijnlijk bedoel jij daarmee het stuurapparaat, maar correct me if I'm wrong) om prikken en zou ik een werkende auto moeten hebben. Gok alleen dat de transponder ook ingeregeld moet worden op de ECU (startonderbreking).

Hoezo is de 3.3 sterker? Bedoel jij dan het blok zelf?
En als ik alles laat reviseren, zou het blokje toch weer goed en sterk genoeg moeten zijn? De auto blijft namelijk gewoon FWD.

FreedoMCGV 0

9 jaar

Het onderblok van een 3,3i V6 is dikker en dus sterker.

Ik bedoel met Stuurapparaat de Motor Ecu en als van een 3,8i een ECU monteerd zou je ook de transponders weer opnieuw moeten aanleren.

Je moet wel opletten dat je ook de kabelboom van de motor er bij krijgt. Dit ivm dat de 3,8 andere aanbouwdelen kan hebben. (wel EGR, geen EGR en wel of geen motoroliekoeler er zijn ook diverse inlaatspruitstukken geweest)

br0ns 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.