close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Stratus: Helluppp, hij schakelt hoe langer hoe zwaarder!

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Hij schakelde al niet als de soepelste, maar sinds gisteren gaat het hoe langer hoe zwaarder en vandaag was hij al bijna niet in of uit de versnellingen te krijgen.
Het koppelen ging/gaat ook zwaar.

Als zoiets duidt op drukgroep/koppelingsplaten:

1/Is dat door een handige sleutelaar, zonder brug, maar met diverse krikken te repareren? Als ik hem immers naar de garage breng dan verwacht ik namelijk zo'n hoge rekening dat ik niet met vacantie kan. En dat wil ik voorkomen.

2/Als het op iets anders duidt: wat en hoe kan ik dat repareren? (zonder garageboek)

Graag snel hulp,

Met groet,

Cees

Geplaatst door

wanner (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wanner voor dat je aan de koppeling begint lijkt me het verstandig om het schakelmechanisme natezien.
je moet kijken of de overbrengingen niet zwaar gaan desnoods moet je de boel los halen dan kun je het beter zien/voelen.
als dat inorde is dan verder kijken..
het zou natuurlijk in de koppeling kunnen zitten maar dan zou die niet geheel vrij moeten komen en dat zal je merken door moeilijk in zijn versnelling tekrijgen en/kraken met schakelen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Zit er (genoeg) olie in de versnellingsbak?

jvr 0

18 jaar

Ik ga kijken morgen (=vandaag) en laat het jullie weten.

Groet,

Cees

wanner 0

18 jaar

Zo...., vandaag gekeken en ik zag, kijkende op waar ik denk dat de koppeling zit, als je er van voren over buigt rechts van de motor, zag ik een asje waarover heen soort kunststof kabeluiteindehouder. Dat asje had het hele houdertje uitgeleuterd. Ik heb het geheel opgevuld met een paar uitgeboorde moeren en dat weer geborgd, zodat het weer werkt.
Ik kan het niet anders uitleggen. Ik heb iets verholpen wat niet goed was. ik weet echter niet wat. Iemand enig idee?
Ik ben gaan rijden en ik geloof dat hij soepeler schakelde. Kan ook suggestie zijn...
Ik heb natuurlijk ook gezocht naar een mogelijkheid om de versnellingsbakolie te controleren. Kan het niet vinden... Waar zit dat ergens?

wanner 0

18 jaar

Ik begrijp dat je iets met het stangenstelsel hebt gedaan, waar speling oid in gezeten heeft. Deze onderdelen zijn volgens mij ook los te krijgen bij de dealer (of een autodemontage bedrijf misschien). Dan heb je echt alle speling er uit.

Het lijkt mij dat je een peilstok hebt waar je het niveau mee controleerd (net als de motorolie), in je boekje staat wel waar die zit. Als het wat aan de lage kant is vul je via hetzlefde gat olie bij. Moet wel de juiste olie zijn, staat ook wel in het boekje.

Mvg,
Jvr

jvr 0

18 jaar

Mooi dat er nergens een peilmogelijkheid te vinden is......Niet door mij en er staat ook niks in het instructieboekje...

Groet,


Cees

wanner 0

18 jaar

Erg mooi ja. Via deze link krijg je aardig wat info van de auto: http://www.allpar.com/model/cirrus.html

Zal even verder speuren of er nog meer info te vinden is.

Gr,
Jvr

jvr 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Stratus of stel zelf een nieuwe vraag.