Chrysler Pt Cruiser: Lpg

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,

ik ben van plan om een tweedehands PT Cruiser 1600cc op LPG te kopen maar er is me verteld dat dat type motor daar niet echt geschikt voor is. Waarom ben ik niet te weten gekomen.
Ik opteer niet voor de diesel of de 2000cc op LPG omdat ik Belg ben en in België wordt daar veel belasting op betaald. (Wordt berekend volgens cilinderinhoud).

De auto zal dan wel niet echt snel zijn, maar met al die (50) en (70) bordjes vind ik dat niet erg :-)

Is er iemand die mij kan vertellen of zo'n cruiser betrouwbaar is en of er echt zwakke punten zijn waar ik moet op letten.
Ik rijd nu met een Hyundai Excel uit 1996 en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ik wil dat graag bij mijn volgende auto ook zo.

Vriendelijke groeten,

Spattel

spattel

Geplaatst door spattel (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler PT Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

Janvier (0), 17 jaar geleden

Hallo beste Spattel,

Als men zo om je heen hoort is eigenlijk niet een motor geschikt voor LPG.Ze komen daarom ook niet nieuw uit de fabriek op LPG. Eigenlijk is dus elke motor geschikt voor LPG. Rijden op LPG moet je leren. Als je met een auto met een motor die op LPG loopt normaal rijdt is er niks aan de hand. Als je er mee gaat scheuren rij je 'm kapot maar dat gaat ook zo als je op benzine rijdt. Ik rij al 30 jaar LPG en heb nog nooit een motor kapotgereden omdat die op LPG liep.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Als men zo om je heen hoort is eigenlijk niet een motor geschikt voor LPG?

Ze komen daarom ook niet nieuw uit de fabriek op LPG. Eigenlijk is dus elke motor geschikt voor LPG.

Als je er mee gaat scheuren rij je 'm kapot maar dat gaat ook zo als je op benzine rijdt. Ik rij al 30 jaar LPG en heb nog nooit een motor kapotgereden omdat die op LPG liep.

quote

beste john...

kweet niet hoor, maar snap je het zelf nog wel wat je schijft?? was het gezellig op het FEESTJE? je slaat wartaal uit ''man''

paul,

Janvier (0), 17 jaar geleden

Oh, gaan we zo beginnen beste Paul? Wartaal? Ik schrijf alleen mijn 30 jarige ervaring op en jij noemt dat wartaal? Bovendien adviseer ik je om je te gedragen. Kom met een constructief verhaal en zeg me waarom het niet zo is wat is schrijf maar ga me niet kleineren. Jij professional? Je hebt de status van amateur nog niet.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Janvier]Oh, gaan we zo beginnen beste Paul? Wartaal? Ik schrijf alleen mijn 30 jarige ervaring op en jij noemt dat wartaal? Bovendien adviseer ik je om je te gedragen. Kom met een constructief verhaal en zeg me waarom het niet zo is wat is schrijf maar ga me niet kleineren. Jij professional? Je hebt de status van amateur nog niet.[/quote]
beste janvier...

lees jou verhaal eens terug!! dan zie je meteen hoe tegenstrijdig dit overkomt in de ogen van de lezers.. mijn commentaar is zeker niet persoonlijk bedoelt.. alleen jou verhaal komt wel erg krom over..

(Jij professional? Je hebt de status van amateur nog niet.)
----------------------------------------------------------------------

zou je dit bovenstaande nog even kunnen onderbouwen... dit zal waarschijnlijk geen probleem opleveren?

ik lees het graag, janvier

paul,

Janvier (0), 17 jaar geleden

Als je goed leest en dat blijkt bij sommigen toch moeilijk te zijn, dan geef ik in mijn betoog aan dat je overal de vreemdste verhalen hoort over motoren die niet voor LPG geschikt zijn maar dat dat eigenlijk allemaal reuze meevalt. Waarmee ik dan wil zeggen dat eigenlijk alle motoren voor LPG geschikt zijn. Is er iets mis met die context? Het ware professioneler geweest als je met een technisch verhaal was gekomen om hetgeen ik schreef in een klap te ontzenuwen. Iemand beschadigen schijnt je beter af te gaan. Vandaar dat je in mijn ogen nog steeds een grote amateur bent. Als je je zo nodig degenererend moet gedragen dan was een persoonlijk e-mailtje ook wel aangekomen. Discussie gesloten.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Jij professional? Je hebt de status van amateur nog niet.

quote

kwa denkwijze heb jij deels gelijk... alleen je had jou verhaal wat tegenstrijdig opgesteld.

ik/ en de lezers mogen aannemen dat wat ''jij'' zegt gebasseerd op bevindingen en waarheid! zoals jij zegt>Jij professional? Je hebt de status van amateur nog niet<

kun je dit nog even onderbouwen???

paul,

Janvier (0), 17 jaar geleden

Als je logisch nadenkt kun je dat laatste zelf wel. Je leest weer niet goed. Ik schreef 'discussie gesloten'. Als je nog behoefte voelt om er verder over te schrijven dan doe dat maar per e-mail persoonlijk. Ik reageer hier nu niet meer.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Beste Janvier, Paul heeft gereageerd op het volgende wat jij hebt gezegd:

Als men zo om je heen hoort is eigenlijk niet een motor geschikt voor LPG.Ze komen daarom ook niet nieuw uit de fabriek op LPG. Eigenlijk is dus elke motor geschikt voor LPG. (quote)

Je beweert dus in de 1e zin iets, maar in 3e zin beweer je het tegenovergestelde.

Ik heb getracht daar enige duidelijkheid in te vinden, maar dat is mij evenmin gelukt. Dus dat Paul daar een opmerking over maakt kan ik me enigzins voorstellen.
Voorts wil ik je er op wijzen dat je het bepalen van iemands status binnen deze site niet aan jou is. Vind dat je daarmee over de schreef bent gegaan, simpelweg omdat je iemand met zoveel ervaring en dito berichten als Paul heeft niet op deze wijze bejegend! Een beetje genuanceerder zou je niet mistaan, schreeuwen is bij tijd en wijle geaccepteerd, echter is het wel zo dat pas doet nadat je enige credit hebt opgebouwd, en niet als je pas komt kijken. Verder ben ik van oordeel dat het aan de moderator is om een discussie te sluiten, in tegenstelling tot wat jij wilt. Het kan niet de bedoeling zijn dat er persoonlijke vetes worden uitgevochten op deze site, bij scherp commentaar houd het wel zo'n beetje op. Ook voor een auteur is het ietwat vreemd dat een buitenstaander beslist of een discussie moet worden gesloten. Hoop dat je e.e.a. nog eens wilt overwegen en dan nog eens wilt reageren.

Met vriendelijke groet,

Sytze

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Even terug naar de vraagsteller.
Zeker niet elke auto is geschikt voor lpg.
Er zijn bepaalde merken die het redelijk tot goed doen op lpg.
Waaromder bijv peugeot, renault , citroen,mitsubishi en de oudere mazda en nissan modellen deden of doen het goed op gas.
De pt cruiser is veel op gas gezet vanwege de lease en de bijtelling.
Maar of tie het daarom goed doet op gas, dit wil niet alles zeggen.
De nieuwste generatie motoren van verschillende merken mogen niet eens meer op gas.
Dit heeft te maken met de gebruikte materialen, een motor moet snel op bedrijfstemp komen i.v.m. uitstoot.
Nu word de boel op gas een stuk warmer waardoor deze lichte materialen sneller verbranden of inbranden, met name kleppen en zittingen.
Vandaar dat bij deze type motoren gas sterk ontraden word.
neem ook het feit dat een motor tegenwoordig op een zeer arm mengsel loopt waardoor het op benzine al een stuk warmer word , laat staan op gas.
Nou zit de gasbranche ook niet stil en ontwikkelt smeermiddelen waaronder flashlube om de schraalheid van het gas tegen te gaan en aparte vloeibare injectie voor elke cilinder waardoor het koelende effect behouden blijft.
Maar dit alles geeft geen garantie dat het lang heel blijft, een gas auto vraagt nu eenmaal een andere rijstijl dan benzine of diesel.

Janvier (0), 17 jaar geleden

Sytze,

Nog even dit als allerlaatste: eerst kleineert Paul me. Geeft geen inhoudelijk commentaar maar veegt me de pan uit met feestjes etc. waarmee hij zich n.m.m. vergallopeerde. Dan, nadat ik 'm uitrgelegd heb wat ik bedoelde en wat hij, als hij goed had gelezen had al meteen kon weten, geeft ie me ten dele gelijk. Als klap op de vuurpijl wals jij er nop eens overheen met je volkomen onterechte betoog dat ik de aangever van alles zou zijn! Daar doet het feit dat Paul al zo'n grote bijdrage aan dit forum heeft gegeven niets, maar dan ook niets aan af. Met jouw uitspraak die kant noch wal raakt is niemand gebaat. Als je zelf nog niet eens ziet dat Paul zich primair onjuist heeft gedragen dan kan ik helaas niets meer toevoegen. Ik bedoelde het goed maar mijn visie is alleen door Paul niet juist geinterpreteerd. Als dat dan zo is, dan betekent dat niet dat het iemand vrij staat om op zo'n krenkende manier te reageren als Paul dat aanvankelijk deed. Daarmee heeft hij de discussie op gang gezet, niet ik. Ik sluit hiermede opnieuw hier de discussie. Als je er verder op wil reageren dan kan dat via prive e-mail. Hier geef ik geen antwoord meer. Dat voornemen bepaal ik nog steeds zelf.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Goed Janvier, alleen sluit jij de discussie niet, je wenst er niet meer aan deel te nemen, dat bepaal je uiteraard zelf. Maar bedenk wel dat Paul met een knipoog reageerde op jou 1e verhaal. Dat jij dan genoodzaakt bent om meteen (serieus) hard van leer te trekken was m.i. niet nodig. Je bent onterecht boos geworden om een geintje van een ander. Maar goed, je blijft zelf baas over je gevoel.

Het lijkt me het allerbeste dat we ons nu maar eens gaan bezighouden met de vraagsteller! Die zal inmiddels ook wel denken........waar ben ik in terecht gekomen?

Wederom met de hartelijke groeten, Sytze

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Allright, back on topic! Een pt cruiser op gas lijkt me niet wenselijk.
Op zich is er veel mogelijk, maar je wilt nota bene ook nog een 1600 hebben. Vorig jaar een pt verkocht, met een 2,0 motor. Nou ik vond dat al een slak! Laat staan een 1,6 op lpg. Ik heb geen ervaring met de combinatie van een pt cruiser 1600 op lpg, maar heb sterke twijfels of het een goed team vormt. Ik zou dus 2 keer nadenken of dit is wat ik wilde. Ik vond de pt trouwens over het algemeen zeer tegenvallen. Heb de wagen herhaaldelijk voor garantie werkzaamheden binnen gehad. Nee, hij viel mij raar tegen! Bezint eer ge begint!

Sytze

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

even resume, een lpg installatie is NOOIT goed voor de motor, of je nu een jap een europeaan of een amerikaan hebt, met een lpg erin ben je nu eenmaal veel sneller aan een koprevisie toe dan als je gewoon op benzine rijdt.

toegegeven, er zijn motoren die er slechter tegen kunnen dan anderen, maar ik praat nu in algemeenheid.

Dat de LPG industrie hiertegen wat probeert te doen is begrijpelijk, ook zij zien deze problematiek, en zullen dus oplossingen proberen aan te dragen om de levensduur van een motor op lpg te verlengen, en ik twijfel er niet aan of vroeg of laat gaat ze dit lukken. Vooralsnog zullen we het dus met een compromis moeten doen.

Om even Janvier terug aan te halen, er zijn wel degelijk auto's die af fabriek met een EIGENGEBOUWDE gasinstallatie afgeleverd worden, ik meen dat Renault hierin koploper is, maar dat durf ik niet hard te beweren.

Blijft een feit dat deze auto's veel vroeger aan een revisie toe zijn. Dit is een gegeven dat je als koper van een lpg auto mee moet incalculeren. Met andere woorden, is het mij elke 100.000 of 150.000 die klepzetels waard.
Gezien de huidige brandstofprijzen, en het feit dat ik veel zelf kan doen roep IK luidkeels JA, maar dat is iets wat elke rijder voor zichzelf kan en moet beslissen.

Of een Cruiser op gas netjes loopt, ik weet het niet, maar ik weet wel dat elke oldtimer amerikaan zowat op LPG rijdt, en ik hoor niet zelden dat ze het heel goed volhouden. Die amerikanen zijn dus ook niet gek wat betreft degelijke motoren bouwen.

Ik zou te rade gaan bij een dealer, en vragen wat de gemiddelde kilometerstand van een koprevisie bij hen is, en wat hierbij dan de gemiddelde kosten zijn.

Of een LPG cruisre aan je verwachtingen Qua trekkracht en vermogen voldoet is simpel vast te stellen, door een proefrit van een uurtje te maken.

Groeten Marcel

spattel (0), 17 jaar geleden

Waar ben ik i.d.d. in terecht gekomen???

Ik wil trouwens nog melden dat mijn ecxel 1.3 ook op LPG loopt (fabrieksinstallatie) en daar heb ik na 150.000km nog geen problemen mee gehad. Ik ga binnenkort eens een compressietest uitvoeren gewoon omdat ik benieuwd ben, want hij trekt nog steeds heel goed. Of een Cruiser 1.6 voldoende is? Een 2.0 een slak? Hangt volgens mij gewoon af wat je gewent bent om te rijden. Mijn excel is ook geen vliegmachine hoor. Op LPG kom ik op de snelweg wat te kort, maar op benzine vind ik van niet.

Trouwens, afgelopen weekend heb ik een geparkeerde Cruiser zien staan die op lichte vracht was gezet. (Jullie grijs kenteken). Hier in België betaal je dan een PAK minder belasting en als dat effectief mogelijk is heb ik de oplossing al. Achterbank eruit, wat aanpassingen en hup ! Dan mag het een 2.0 op LPG zijn hoor !

Bedankt om te reageren. Allemaal !

Vriendelijke groeten,

Spattel

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat kan bij ons niet meer. Alleen voor bedrijven kun je nog het belasting voordeel krijgen. Zou me eerst wel even goed laten voorlichten.
Ga eens rijden in een pt cruiser, dan weet je hoe die voelt.

Sytze

Santa (0), 17 jaar geleden

Volgensmij is zo'n PT ook wat zwaarder dan de Hyundai en idd, in diverse tests komt ook de 2 liter in de PT niet als vlot over. Maar ja, wat is vlot? Voor velen is het vermogen en snelheid van een 2CV of Kever ook voldoende. Houd er wel rekening mee dat een motor die moet "werken" om de auto in beweging te houden ook meer brandstof verbruikt dan een sterkere motor die het "rustiger aan" kan doen....

omega81 (0), 17 jaar geleden

[quote=hellbat]even resume, een lpg installatie is NOOIT goed voor de motor, of je nu een jap een europeaan of een amerikaan hebt, met een lpg erin ben je nu eenmaal veel sneller aan een koprevisie toe dan als je gewoon op benzine rijdt.

toegegeven, er zijn motoren die er slechter tegen kunnen dan anderen, maar ik praat nu in algemeenheid.

Dat de LPG industrie hiertegen wat probeert te doen is begrijpelijk, ook zij zien deze problematiek, en zullen dus oplossingen proberen aan te dragen om de levensduur van een motor op lpg te verlengen, en ik twijfel er niet aan of vroeg of laat gaat ze dit lukken. Vooralsnog zullen we het dus met een compromis moeten doen.

Om even Janvier terug aan te halen, er zijn wel degelijk auto's die af fabriek met een EIGENGEBOUWDE gasinstallatie afgeleverd worden, ik meen dat Renault hierin koploper is, maar dat durf ik niet hard te beweren.

Blijft een feit dat deze auto's veel vroeger aan een revisie toe zijn. Dit is een gegeven dat je als koper van een lpg auto mee moet incalculeren. Met andere woorden, is het mij elke 100.000 of 150.000 die klepzetels waard.
Gezien de huidige brandstofprijzen, en het feit dat ik veel zelf kan doen roep IK luidkeels JA, maar dat is iets wat elke rijder voor zichzelf kan en moet beslissen.

Of een Cruiser op gas netjes loopt, ik weet het niet, maar ik weet wel dat elke oldtimer amerikaan zowat op LPG rijdt, en ik hoor niet zelden dat ze het heel goed volhouden. Die amerikanen zijn dus ook niet gek wat betreft degelijke motoren bouwen.

Ik zou te rade gaan bij een dealer, en vragen wat de gemiddelde kilometerstand van een koprevisie bij hen is, en wat hierbij dan de gemiddelde kosten zijn.

Of een LPG cruisre aan je verwachtingen Qua trekkracht en vermogen voldoet is simpel vast te stellen, door een proefrit van een uurtje te maken.

Groeten Marcel[/quote]
Op zich kan ik hier best inkomen maar toch durf ik dit tegen te spreken.
Heel veel dingen die hierboven worden genoemd zoals koprevisie e.d komt toch echt door gastrappen met koude motor en gewoon aftrap gedrag.
Ik rij nu 15 jaar op lpg met veel plezier en heb nog nooit 1 kop revisie laten doen.(25.000 - 30.000 km per jaar)
Om maar aan te geven dat er heel veel problemen onstaan door de rechtervoet.
Ik rijdt bepaald niet als een slak maar ben ook geen racemonster.
Maar ik ben het met janvier eens dat je lpg een beetje moet aanvoelen.
Als je dat goed kunt dan kun je heel lang probleemloos rijden op lpg.
Natuurlijk is het wel van groot belang de auto tip top te onderhouden of te laten onderhouden.
Daarbij zijn er ook wel enkele voordelen op te noemen van lpg.
Wat betreft de nieuwe wagens.
Volgens mij is de grootste beperkende factor de gecompliceerde electronica.
Die het bijna onmogelijk maakt om nog fatsoenlijk op lpg te kunnen rijden.


P.S.

Ik zou zeggen ga eens op een zondagmiddag bij een stoplicht staan en kijk daar eens hoe de mensen met hun auto's omspringen.
Dan kun je inderdaad beter geen lpg gaan rijden.
Het is zeker niet echt geschikt om snel mee te jakkeren.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Je zult altijd voor en tegenstanders van lpg houden, de een vind het niks, de ander rijd al jaren met plezier rond op lpg.
Het is ook een feit dat het gewoon een drama kan zijn op lpg en dat het niks als ellende is, ook in mijn omgeving meegemaakt.
Die zijn gaan dieselen.
Ik rij lpg, niet omdat het zo geweldig is, of omdat ik er een fan van ben, maar het is nog een beetje te betalen zo.
Als je 25.000km per jaar rijd is dit het goedkoopst, als je meer dan 30.000km gaat rijden dan zou ik gaan dieselen.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die beweren dat ze met 25.000 per jaar ook uitspringen met een diesel, maar dat zijn wel de kleinere diesels.
voor een middenklasse auto is gas dan een goede optie.
Bij het rijden op gas heb ik gekeken naar autos die stabiele elektronica hebben, en dan kom je al snel bij de jappen uit.
Want als de elektronica op benzine al niet top is, dan is het op gas al helemaal een drama, want gas is een volgsysteem.
Ach, en mensen vallen weleens over een koprevisie, je moet dit wel uitsmeren over de gereden km.
Een brandstofpomp of een turbo van een diesel is ook niet goedkoop, en die komen ook geheid een keer aan de beurt als je meer dan 2 ton rijd met een auto.
Het zijn meer de ergerlijke storingen die lpg rijden teniet doen, en dat is bij een diesel gewoon veel minder.
Het is nu eenmaal een systeem wat erbij komt en daar gaat ook weleens wat aan stuk.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

blijft een feit dat de kleppen en bijbehorende zetels veel meer te lijden hebben op LPG, ze worden domweg gewoon veel heter dan oorspronkelijk de fabrieksbedoeling was. en inderdaad, stel dat je inderdaad een rustige rijder bent, en je gaspedaal nooit helemaal vloert bij een stoplicht, dan zal de zaak wat langer heelblijven, eerlijk is eerlijk, maar GEMIDDELD ben je toch eerder aan een revisie toe dan op benzine, dat is een vaststaand en onweerlegbaar feit.

Neem mijn vader, die kocht een primera 1600 met maar liefst 380.000 km op de teller, en volgens de historie is het blok nog nooit opengeweest, ik weet 100% zeker dat hij dat op gas NOOIT gehaald had, auto was wel altijd netjes onderhouden, en heeft er waarschijnlijk veel snelwegkilometers opzitten, maar toch, elke 2 rotaties rammen die kleppen wel op hun zetels, en als deze warmer zijn dan de bedoeling is .........

Succes Marcel

omega81 (0), 17 jaar geleden

ik heb een omega op LPG met 340.000 op de teller.
Deze heeft kortgeleden zijn eerste koprevisie gehad.
Weliswaar bij de vorige eigenaar.
En deze heeft het niet echt goed laten doen dus de klepstoters en nokkenassen voor het gemak maar even over het hoofd gezien.(maar dit terzijde)
Maar ik denk inderdaad dat je kan stellen dat er gemiddeld gezien eerder een revisie in zit.
Alleen rustiger rijden is wel een langer behoud van je blok op lpg.

P.S

Ik moet hierbij wel opmerken dat de omega van 1998 is en gas in 2001 is ingebouwd.

br0ns (0) PRO, 17 jaar geleden

Maar het Feit blijft dat de 1,6 PT Cruiser het beste niet op gas kan.

Chrysler monteur

Santa (0), 17 jaar geleden

Volgens mij is het feit dat een 1.6 beter NIET in een PT Cruiser kan.......

br0ns (0) PRO, 17 jaar geleden

ook dat is zo :P ik zou zo iezo voor de 2.0 gaan die trek net wat beter

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Dus, ego ergo: een pt met een 1.6 motor heeft al niks over laat staan wanneer ie op gas loopt?! Ben ik het volledig mee eens! Niet doen dus.

Sytze

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Als je idd op gas wil gaan rijden zoek er dan idd eentje met een 2 litermotor, heb je gewoon wat meer over en word de boel ook niet zo belast.

sceppie (0), 17 jaar geleden

Hallo Spattel.
De eerste generatie Cruisers werden veelal uitgerust met het Prins Yps systeem.
Dit was een slecht systeem welke veel storingen veroorzaakte en niet alleen in een cruiser.
Het probleem was de computer welke naast de computer van de benzinerinspuiting opereerde.
Later werd het systeem vervangen door het Prins Vsi systeem , dit systeem was wel goed omdat de inspuiting geregeld werd door de computer van de cruiser zelf.
Er werd alleen wat aan de parameters gesleuteld maar vergeet deze details maar snel.
Prins is gehomologeerd door Chrysler , wat inhoud dat de fabrikant achter Prins staat en dat je bij garantie geen gemekker krijgt.
Trouwens was Vialle maar gehomologeerd , Vialle heeft een werkelijk subliem lpi systeem. Heb gelezen [ autoweek]dat een auto uitgevoerd met dit systeem meer vermogen heeft op lpg dan op benzine!!!.
Tot slot nog even over de 1.6 motor, heb weer gelezen [www.evesion/cruisin/] dat de 1.6 motor een Bmw motor zou zijn !! die beter zou zijn dan de 2.0 motor.
Oh ja rij zelf in een subaru impreza [220000km] op lpg geen centje pijn.
En toen ik een keer dacht dat het lpg systeem storing veroorzaakte bleek het later een sensor te zijn.
Ook in mijn klassieker , een Sunbeam Sceptre zit een lpg instalatie , en weer geen centje pijn.

Groet , sceppie.

spattel (0), 17 jaar geleden

amai, amai...

Kom ik net terug uit vakantie en weer een hoop reacties !
Dat had ik echt niet verwacht.
Allemaal heel vriendelijk bedankt!!!
Ik ben veel te weten gekomen.


Groeten,
Spattel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.