Auto wil niet aanslaan maar start wel rond...
Probleem deed zich voor na verkeerd tanken, er is diesel getankt en vervolgens sloeg de auto na slecht lopen af...
Tank is leeg gehaald en het systeem gereinigd bij een garage bedrijf, volle tank benzine en de auto liep weer perfect.
Vervolgens ging de auto 2dagen later en nog geen 5km verder wederom stil staan en wou ook niet meer starten. dit is het moment dat ik ben
gaan kijken bij de auto, dacht eerst aan bougies omdat deze vet waren aangeslagen en misschien versmeerd filter maar dat was beidde niet het geval opbrengst pomp is goed, bij uitlezen meerdere storingen in het geheugen:
* P355
* P353
* P1391 Intermittent Loss of CMP or CKP
na het wissen kwamen deze stroingen niet meer terug, een collega van mij (andere afdeling) zegt uit ervaring dat de distributie ketting wel eens wil verspringen bij de 300m (zelfde motor door slecht onderhoud zou de spanner niet voldoende werken) als ik namelijk de stekker van de nokkenassensor los haal start de auto wel en klinkt hij perfect stationair!
nu is mijn vraag: als de distributie ketting 1 tand is versprongen merk je dat dan aan het lopen van de motor? (onregelmatig toerental/stotteren ?)
bij een distributieriem van een 4cilinder heb ik het 1x mee gemaakt en dat was duidelijk waar te nemen maar is dit ook het geval bij een 6cilinder v blok?
ik moet nu namelijk de keuze maken maandag nieuwe nokkenassensor bestellen of motor los halen om te controleren of alles op tijd staat...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de ketting bij deze motoren versprinkt raakt de zuiger de klep en dan mis je gelijk 2 cilinders dus je merkt het meteen.
Je foutcode geeft aan dat hij een van de 2 signalen af en toe niet heeft (krukas of nokkenas) gebrek aan signaal komt niet door het verkeerd staan van een nokkenas dan geeft hij dat ze niet gelijk staan.
Ik denk dat je nokkenas sensor stuk is omdat als je die los haalt hij wel loopt en ook daarbij een storing op aangeeft. Ik zou hier dus mee beginnen. En het kost je ook VEEEEL minder dan die motor los te halen.
Greetz br0ns
Bedankt voor je reactie br0ns,
Ik heb de sensor gewisseld met een andere sebring en indderdaad de motor slaat nu aan en loopt goed.
Het enige waar ik nog een beetje mee zit is een tokkend geluid in de motor net als een oude diesel als die koud is, klinkt me niet goed in de oren maar weet ook niet goed waar ik het zoeken moet, stationair hoor je er nix van pas bij +- 2000Rpm als je dat tijdje vast houd dan hoor je dit geluid.
Helaas heb ik de auto nooit horen lopen voor die stil kwam te staan dus weet ik niet of dit voorheen ookal het geval was...
Zal hem morgen maar eens mee nemen naar mijn werk kijken wat collega's er daar van zeggen... of heeft iemand hier nog een idee?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar