close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: motor uitval op LPG bij gasloslaten en dus afremmen op motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 2400

als je met de auto rijdt is er niks aan de hand totdat je gas los laat en dus eigelijk afremd op de motor dan slaat hij af of schakeld automatisch over op benzine, als je op benzine rijdt geen enkel probleem.
de verdamper Necam is al uitlekaar geweest en schoon gemaakt nieuwe stappenmotor op verdeelhuis gezet andere computer geprobeerd ander verdeelhuis geprobeerd afsluiters vervangen bedrading gecontr. naar stappenmotor
WIE HEEFT DIT AL EENS MEEGEMAAKT?????

Geplaatst door

phulshof (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan wel ééns voorkomen bij gas, meestal is de lucht (te veel) de oorzaak luchtfilter cq stand/inlaat.
Door te veel aan lucht (rijwind) valt de motor uit.

Haal de luchtfilter maar ééns los en blaas je met volle meug in de luchtslang bij stationair draaien? de motor valt dan uit.

TheoStek 0
badge

17 jaar

Meestal is dit een probleem met de vaccuum.
Loop alle vaccuumslangetjes maar eens na en kijk of deze ergens lekt of geknikt is.
Als dat allemaal goed is de Map-sensor controleren.

VG392 0

17 jaar

kijk even of de lpg verdamper lekt op vacuum aansluiting ( gas dus) komt dus te veel lpg extra in inlaat spruitstuk) verv verdamper
anders bel me even www.chryslerservice.nl

kerkman 0

17 jaar

Hallo phulshof

Ik heb dit zelf laatst meegemaakt !!

Reed bij mij niet goed op lpg, wilde niet overschakelen.
En niet goed stationair op lpg

Ben naar Kees Verhulst gegaan in Helvoirt (verdampere)

Toerental varieerde enorm 1500 t/m 3000 Rpm

Na enig gezoek kwam hij erachter dat van de bedrading van de MAP sensor,
er 1 draad rot c.q. gebroken was, draad hersteld en reed weer als de bliksem..

(er hangt althans bij mijn Voyager V6 3.3) een spanningsdeler aan de MAp sensor met een plakbandje er omheen en die was dus rot.
Waardoor hij 2 verschillende waardes door krijgt en probeert dan het toerental te verhogen, maar kan dat dus niet en slaat af/houd in/schakeld over op benzine...

Hopelijk heb je hier wat aan !

Gr Iwan

iwanmaas 0

15 jaar

De kans bestaat dat de stekkers van de afsluiter en de DFCO-klep verwisseld zijn. Dit kan je controleren door de kleuren van de stekker van de gasafsluiter te vergelijken met de kleur van de afsluiterspoel. Die moeten beiden grijs van kleur zijn. Daarnaast is er de mogelijkheid bij een gerenomeerde Necam-dealer, met behulp van het software programma Monio het systeem te laten controleren. Met dit programma is het relatief simpel de oorzaak vast te stellen. Eventueel kan er een opname gemaakt worden die ter beoordeling aan de technische dienst van Teleflex gemaild word. Je hoeft dus niet onnodig lang te lijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.