close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand Voyager: Na voltanken LPG start Voyager 2.4 maarvalt direct uit

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2400

Grand Voyager 2.4 LPG G3 startte altijd zonder problemen zowel op gas als op benzine.
Had een 40km gereden, stopte, tankte de LPG vol en toen startte hij wel maar viel telkens direct terug uit.
Gas geven ging niet.
Enkele uren laten staan, terug geprobeerd maar toen sloeg de motor niet meer aan.
Een garagist vertelde mij dat wss de LPG pomp nog op winterstand staat en omdat ik hem heb volledig heb volgepomp en het mooi weer was er teveel druk is en de veiligheidsklep dienst weigert. Zolang de motor niet draait schakelt hij niet effectief over op benzine is me verteld.
Heb dus s' nachts gaan proberen maar zonder resultaat.
Als iemand een oplossing heeft of idee hoor ik het graag en alvast bedankt voor de hulp.

Grtz

Geplaatst door

noflame (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een LPG pomp die op winterstand staat,zeker een 1 april grap,het hele verhaal van je garage slaat nergens op.

Je auto start ALTIJD op benzine,warm of koud,koud rijdt hij iets langer op benzine en zodra de koelvloeistof een bepaalde temperatuur heeft schakelt hij over op LPG,dus swinter rijdt hij iets langer op benzine voor hij op LPG overschakelt.
Als de LPG druk te laag is(lege tank) dan schakelt hij weer terug op benzine,of de druksensor in het gasverdeelhuis moet stuk zijn,dan blijft hij op benzine rijden,maar dat is allemaal te meten en te controleren door een goede LPG inbouwer.

Nu jou probleem,de auto start niet,dus moet er in het benzine systeem iets fout zijn,waarschijnlijk een defecte benzinepomp of die pomp werkt niet door een defecte zekering /relais/draadonderbreking.
Spuit wat starthulp in de pijp NA het luchtfilter,draait de motor daar wel op dan weet je dat de ontsteking in orde is en je verder moet zoeken in het benzine systeem.
De benzinepomp moet je ca 3 seconden horen lopen nadat je de auto op contact hebt gezet,niet doorstarten,doet hij dit niet dan met een voltmeter eerst de spanning over de benzinepomp meten,krijgt hij 12-13 volt dan zal ws je pomp defect zijn.

thei11316 0

12 jaar

alvast bedankt voor je hulp. Dus jij beweerd dat bij t starten dat dat altijd op benzine gebeurd ook als de stand op LPG staat? en pas nadien overgaat. Ik heb daarstraks geprobeerd met startpilot maar ben alleen en ik denk dat ik niet snel gebnoeg ben. Hij geeft wel steeds even aan dat ie wilt starten maar doet het niet. Ik denk dat het de moeite is om de werking van de pomp na te kijken. Als ik een kabel leg van accu naar pomp moet hij draaien, juist?

noflame 0

12 jaar

Thei had gelijk, ongeacht de stand van brandstof starten doet ie ALTIJD op benzine en pas als de druk goed is schakeld ie over op LPG. Ik heb eerst de zekering gecontroleerd ( kleine 3de van links geteld ) dan de relais ( 2de van links) als je er je vinger oplegd en iemand start kan je voelen dat ie klikt) dan onder chassis de stekker van brandstofpomp losgekoppeld en getest (iemand moet constant contact opleggen en afleggen want het zijn maar enkele seconden dat ie stroom krijgt) om zekerst te zijn heb ik een kabeltje van de accu naar de pomp gelegd ( werkte niet ). Conclusie : brandstofpomp KAPOT. nadat deze vervangen was doet de auto het weer als vanouds.

noflame 0

12 jaar

Bedankt voor de feedback en gelukkig doet hij het weer.

thei11316 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.