Na lekkage onderweg viel de stuurbekrachtiging weg. Mijn echtgenote heeft nog +/- een kilometer gereden om de auto bij haar ouders te krijgen.
De pechhulp constateerde vermoedelijk een lek bij het stuurhuis. Het oliereservoir was volledig leeg en de restanten waren zwart. Ook was volgens haar een verbrande geur merkbaar.
Voordien hebben we nooit olieverlies opgemerkt, de auto staat ook gestald in een verwarmde garage.
De auto werd afgesleept naar een Mercedes/Chrysler garage en wacht daar op diagnose. Ik vermoed dat zowel de servopomp als het stuurhuis kapot gaan zijn.
Heeft iemand enig idee wat dit gaat kosten? Is het een vaak voorkomend probleem bij PT Cruisers of is dit echt een uitzondering? Zijn er nog aandachtspunten die we moeten vermelden bij het volgende onderhoud?
De auto heeft van 2004 tot nu een volledige onderhoudshistoriek en werd altijd onderhouden bij Chrysler.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt zelden voor,wel dat een slangsteun aan de onderkant bij de motor/vooras afbreekt en deze slang (met staalmantel) langs de leiding van de oliekoeler schuurt en deze leiding doorschuurt en dan komt ook het stuurhuis zonder olie te zitten.
Kosten weet ik niet maar als een beetje handig bent doe je het zelf,een PT is niet zo'n moeilijke auto om aan te sleutelen.
Deze slang was dus inderdaad stuk en werd vervangen. Het stuurhuis & servopomp zijn niet defect.
Totale kost: 350 euro waarvan 170 euro voor de slang & 18 euro voor de olie. Niet weinig, maar ik ben toch opgelucht dat het stuurhuis/servopomp in orde zijn.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar