close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: achteras c5 break

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000cc

hallo,
heb hier een c5 break met piepende achteras,bij nazicht op de brug blijkt dat de bussen in de draagarm uitgesleten zijn ook al heeft hij maar 80.000 km.
heeft hier iemand ervaring in ,is het nodig de draagarm kompleet te vervangen of de bussen apart?
alvast bedankt

Geplaatst door

garage lambrecht (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Dit probleem komt wel vaker voor.Werk zelf bij een Citroen Dealer.
Had laatst ook een C5II met dit probleem.
De bussen en lagers kun je apart vervangen.
Zijn los te bestellen.

chrono 0
badge

13 jaar

Hoi!!

Ik rijd zelf een C5 van 2002, nu met 295.000 op te teller. Zelfde klacht als hier wordt beschreven, de stand van de wielen wordt er zelfs door bepaald. Slijtage aan de binnenkant van de banden.

Mijn vraag in deze is hoeveel werk dit is, qua uren (€) en materiaalkosten??

Concreet is mijn vraag dus, wat het kostenplaatje is van dit euvel.

Gert Luttje 0

13 jaar

De oplossing is idd lagers, busjes en keerringen vervangen. Afhankelijk van de hoeveelheid werk komt de reparatie maximaal op 250 euro.

Oldenhage 0

13 jaar

heb intussen bussen vervangen en het werk viel mee,draagarm was wel al een beetje ingesleten,wel rap voor een auto met 80.000km.allen bedankt voor de info,
mvg,rik

Ik had gehoord (dealer info) dat het zeker 8 uur werk is en als het tegenzit wel 16 uur. Is dat aannemelijk. Alleen aan uren wordt het dan een dure ingreep.

Gert Luttje 0

13 jaar

hoeveel uur is moeilijk in te schatten, omdat het ligt aan de bouten van der draagarmen (aluminium bouten+ assen= alumiun oxidatie, en dan ook nog eens loctite, .....

Als je een beetje handig bent is het dan zelf te doen? Of is er speciaal gereedschap voor nodig. Wat een doorsnee leek niet heeft?

Gert Luttje 0

13 jaar

In elk geval en zware lucht sleutel nodig, veel gedult en tijd. Special gereedschap weet ik zo niet

Het is maximaal anderhalf uur werk. Ik snap niet waar mijn collega dealers 8 - 16 uur vandaan halen. Kolder.

Nodig luchtratel en handig lasapparaat om lagers te verwijderen.

Oldenhage 0

13 jaar

Inderdaad

Hallo,


8 uur werk is wel erg veel.
In het uiterste geval is het 4 uurtjes werk als het tegenzit.
Wel alle lagers,keerringen en evt.stelplaatjes vernieuwen met veel lagervet.

chrono 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.