Kort geleden plofte de airbag (gelukkig bij het parkeren en niet tijdens een rit) spontaan naar buiten, zonder dat er sprake is van een aanrijding. Citroën Nederland vindt dit geen productfout, omdat dit nooit voor zou komen. Ook wordt de inbouw van een carkit (zit er al jaren in) als een mogelijke oorzaak beschouwd. Dus eigen schuld. Wie weet waarom de airbag geploft is en zijn er anderen die dit hebben meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alleen de airbag, of zijn de gordelspanners mee geactiveerd ?
Hoe kunnen zij zeggen dat het "eigen schuld" is??
Hebben zij dan aangetoond wat de oorzaak is??
(P.s.: aantonen is NIET hetzelfde als veronderstellen of aannemen.....)
16 jaar
[quote=GOVA]Alleen de airbag, of zijn de gordelspanners mee geactiveerd ?[/quote]
Ja, de gordelspanners zijn meegeactiveerd.
16 jaar
[quote=Santa]Hoe kunnen zij zeggen dat het "eigen schuld" is??
Hebben zij dan aangetoond wat de oorzaak is??
(P.s.: aantonen is NIET hetzelfde als veronderstellen of aannemen.....)[/quote]
Citroen heeft geen zin om het zelf te onderzoeken. Ze zeggen dat je zelf een onderzoek kunt laten doen.
16 jaar
[quote=Jpvr]Kort geleden plofte de airbag (gelukkig bij het parkeren en niet tijdens een rit) spontaan naar buiten, zonder dat er sprake is van een aanrijding. Citroën Nederland vindt dit geen productfout, omdat dit nooit voor zou komen. Ook wordt de inbouw van een carkit (zit er al jaren in) als een mogelijke oorzaak beschouwd. Dus eigen schuld. Wie weet waarom de airbag geploft is en zijn er anderen die dit hebben meegemaakt?[/quote]
Een MOGELIJKE oorzaak, "DUS" eigen schuld..??
Vreemde manier van denken, maar ja, het gaat weer eens om garantie/coulance......
Zoek eens contact met een specialist in auto-electronica en leg het schriftelijk voor.
Airbags gaan NOOIT "zomaar" af. Daar is altijd een signaal voor nodig.
16 jaar
[quote]gelukkig bij het parkeren[/quote]
hoe hard reed je ?
zoals santa zegt er is een singaal voor nodig, een airbag gaat tegenwoording onder de 15Km/h NIET af om hoge kosten te voorkomen wordt waarschijnlijk op geschroefd naar 35km/h, en in ieder geval max 70km/h daar boven heeft het geen zin.
ik ben dit NIET tegen gekomen en dit is de eerste keer dat ik het hoor, is er toevallig recent ook het stuurwiel gedemonteert?
Het kan wel. Bij een collega enkele jaren geleden een Passat gezien waarvan tijdens het rijden de rechter airbag er "spontaan" uit geklapt was tijdens het rijden.
Bij nadere controle bleek dat de kachelradiateur was gaan lekken en er koelwater in de aansluitstekker van de airbagmoduul was gedruppeld. Deze moduul was precies midden onder het kachelhuis gemonteerd en niet afgeschermd............
Gr.
En ziedaar, een "signaal" werd gecreeerd.......
16 jaar
[quote=Petje57]Het kan wel. Bij een collega enkele jaren geleden een Passat gezien waarvan tijdens het rijden de rechter airbag er "spontaan" uit geklapt was tijdens het rijden.
Bij nadere controle bleek dat de kachelradiateur was gaan lekken en er koelwater in de aansluitstekker van de airbagmoduul was gedruppeld. Deze moduul was precies midden onder het kachelhuis gemonteerd en niet afgeschermd............
Gr.[/quote]
mmm das wel erg vervelend
@topic starter wil je het VIN posten ? begint met VF7
Santa schreef: En ziedaar, een "signaal" werd gecreeerd.......
En ik las laatst op een mercedes forum:
Mercedes: een bekerhouderje (waar ooit eens een kopje koffie uit kan vallen)
Eronder zit een moduul (controler)die als er vocht inkomt het netwerk plat kan leggen
waardoor verschillende systemen uitvallen.(hopelijk niet de airbag)
Ze hebben er gewoon niet goed (lang)genoeg over nagedacht.
Een kachel kan gaan lekken.
Een kopje koffie kan uit het houdertje vallen.
Een auto kan in het water raken.
Een automerk(ik noem maar geen naam) en dan minstens 1000 verschillende software versies??
Voor het diagnose gedeelte?? NIET NORMAAL.
Dan houd je gewoonweg niet genoeg tijd over voor de doorontwikkeling van diverse systemen.
Deze airbag discusie is overigens al eens eerder geweest.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Oiram
[quote=citroënmonteurtje][quote]gelukkig bij het parkeren[/quote]
hoe hard reed je ?
zoals santa zegt er is een singaal voor nodig, een airbag gaat tegenwoording onder de 15Km/h NIET af om hoge kosten te voorkomen wordt waarschijnlijk op geschroefd naar 35km/h, en in ieder geval max 70km/h daar boven heeft het geen zin.
ik ben dit NIET tegen gekomen en dit is de eerste keer dat ik het hoor, is er toevallig recent ook het stuurwiel gedemonteert?[/quote]
Rijsnelheid was langzamer dan stapvoets!
Stuurwiel is (voorzover ik weet) nooit gedemonteerd geweest.
16 jaar
Rijsnelheid was langzamer dan stapvoets.
Stuurwiel is (bij mijn weten) nooit gedemonteerd geweest.
16 jaar
[quote=UNIVERSEEL11698]Santa schreef: En ziedaar, een "signaal" werd gecreeerd.......
En ik las laatst op een mercedes forum:
Mercedes: een bekerhouderje (waar ooit eens een kopje koffie uit kan vallen)
Eronder zit een moduul (controler)die als er vocht inkomt het netwerk plat kan leggen
waardoor verschillende systemen uitvallen.(hopelijk niet de airbag)
Ze hebben er gewoon niet goed (lang)genoeg over nagedacht.
Een kachel kan gaan lekken.
Een kopje koffie kan uit het houdertje vallen.
Een auto kan in het water raken.
Een automerk(ik noem maar geen naam) en dan minstens 1000 verschillende software versies??
Voor het diagnose gedeelte?? NIET NORMAAL.
Dan houd je gewoonweg niet genoeg tijd over voor de doorontwikkeling van diverse systemen.
Deze airbag discusie is overigens al eens eerder geweest.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Oiram[/quote]
Het FEIT BLIJFT Oiram: een signaal werd gecreeerd...!
IKKE had het NIET over WELK MERK DAN OOK of dat het wellicht niet slim was om die module "daar"in te bouwen, maar DIE invulling heb JIJ eraan gegeven.....
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar