Sinds het kouder geworden is slaat de auto moeilijk aan. Al nieuwe gloeibougie's geplaatst maar de auto gaat nog steeds moeilijk aan. Wanneer hij eenmaal gelopen start hij wel makkelijk opnieuw. Waar kan ik nog meer naar kijken ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel km's heeft ie sinds het laatste klepstellen gelopen ?
Bij deze 1.9D motoren is de eerste actie: klepspeling controleren en/of bijstellen !
De auto heeft 120.000 km gelopen. Er is wel een nieuwe D-riem op gekomen. Volgens mij is de klepspeling niet gemeten of nooit gemeten.
Vandaag nog bij de garage geweest. Geen foutcode oid. Monteur heeft de gloeibougise doorgemeten (zelfs de oude gloeibougies waren goed).
Hij gaf wel aan dat wanneer het lampje van het gloeien uitgaat op het D-bord ik nog ongeveer 10 tellen moet wachten met starten omdat volgens het uitlezen de gloeitijd nog doorgaat. Kijken of het morgen daardoor beter gaat.
9 jaar
Maar de klepspeling is nog steeds niet gecontroleerd
Nee niet gecontroleerd. En volgens de monteur van de garage was dat ook niet waar hij dacht dat het daaraan zou liggen. Misschien toch de klepspeling laten meten dus!!
9 jaar
Garage heeft nu toch gezegd dat mogelijk de kleppen de oorzaak zijn van het slecht starten. A.s. woensdag gaat de auto naar de Citroendealer.
9 jaar
Tja,dat hadden ze gelijk bij distributiewissel moeten doen,nu moet de boel weer los.
9 jaar
De D-riem zit er nu bijna 5000 km op. Ga de Citroen garage vragen of het echt wel nodig is om die nu te vervangen.
Merkte ook wel dat mijn vaste garage het vervelend vond dat nu alles weer los moet. Gaat denk wel gauw 300 tot 400 euro kosten...
9 jaar
Ze hoeven niet weer de spanrollen te vervangen,maar ik zou wel de riem vervangen.
een riem twee keer opspannen is niet echt gunstig voor de riem.
Een riem rekt namelijk altijd iets,weliswaar minimaal,maar bij een tweede keer word die opnieuw opgespannen inclusief de minimale oprekking van de eerste opspanning.
Kortom,alleen de riem opnieuw vervangen,kost ook het geld niet.
Het is ook de uitgelezen mogelijkheid om de klepspeling te controleren bij de distributie wissel.
Dat neemt een dealer gelijk mee met de wissel.
Overigens als de garage zoiets vervangt en ze hadden inzicht gehad in de manual waren ze dit waarschijnlijk wel tegen gekomen.
Klepspeling checken.
Het is dus een handeling die ze niet gedaan hebben.
kortom,je kunt ook zeggen,rekening garage.
9 jaar
Dank je wel voor d e tip!
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar