Citroën Ax: AX nw hoofdr.cyl. gemonteerd > één kruisli. zijde niet te ontl

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1i

Beste lezer,
Ik heb van de AX '92 de hoofdremcyl. vervangen. Wat ik nu meemaak is dat ik wel vloeistof krijg in het circuit rechtsachter/linksvoor maar niets uit het circuit linksachter/rechtsvoor. Er komt helemaal geen vloeistof uit de cylinders tijdens het pompen/ontluchten.
Nu heb ik iets opgevangen dat het probleem een beveiliging zou kunnen zijn in het remcircuit. Ik heb de voogeschreven volgorde aangehouden, namelijk 1. LA 2. RV 3. RA en 4. LVOOR.
Wie kan mij er meer over vertellen?
Vr. groet, Fred.

interesting

Geplaatst door interesting (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën AX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

Dag Fred,dat kan van deze auto toch niet moeilijk zijn ik denk dat er gewoon lucht in je hoofdcilinder zit,komt er geen vloeistof uit bij je hoofdcilinder als je daar de leiding losdraait,als dat zo is dat daar geen vloeistof uitkomt zit duidelijk het probleem daar,even losdraaien en pompen eerst een leiding en dan de volgende

interesting (0), 15 jaar geleden

Hoi Robby,

Bedankt voor het reageren. Maar is het dan niet gek dat toevallig net op twee kruislinkse leidingen wel normaal vloeistof komt? Het is in ieder geval het proberen waard. Jij hebt ook nooit gehoord van een soort beveiliging welke aanwezig zou kunnen zijn op de AX? Het was een ingeving hoor die ik van iemand vernam die over het probleem nadacht. Voor het geval dat onderweg de druk compleet zou wegvallen.
Ik zal in ieder geval morgen jou suggestie uitvoeren, nogmaals bedankt en een goed weekend verder.

Hans4040 (390) PRO, 15 jaar geleden

De ingebouwde veiligheid zit hem in het feit dat hij kruislings remt.
Op die manier blijft de auto nog enigzins recht.
Wat robby zegt; even de afgaande leiding los maken van de HR cylinder en kijken of er dan wel remvloeistof uitkomt.


mvg,
Hans.

interesting (0), 15 jaar geleden

Dankjewel Hans, ik ga dat morgen bekijken. Wat ik mij ook nog realiseerde is het volgende. De stang die uit de rembekrachtiger komt, zou die ook de hoofdremcylinder onvoldoende in kunnen duwen, waardoor er één circuit niet werkt? Ik had namelijk online een nieuwe hoofdremcylinder besteld mbv het kenteken van de auto. Het enige verschil met de oude was eigenlijk dat de afstand vanaf de rembekrachtiger tot het raakpunt van de hoofdremcylinder afweek. Ik heb toen het verschil aangepast door deze uit te draaien waardoor hij bij remmen voldoende naar buiten zou komen.
Gr. Fred.

Hans4040 (390) PRO, 15 jaar geleden

@ interesting : voor het beantwoorden van een vraag of bericht hoef je niet altijd de vorige te citeren.

mvg,
Hans.

interesting (0), 15 jaar geleden

Beste mensen, baal best flink. Het wil niet lukken met de remmen. Vandaag ook nog een gebruikte HRC opgehaald, deze doet het ook niet beter dan de nieuwe (nieuwe kon misschien niet werken). Heb geprobeerd of er vloeistof uit de HRC komt, dat is het geval. Op de twee voorste nippels meer dan de achterste(schutbordkant) maar het komt eruit. Bij de achterremcylinder die niet echt wil, komt nu wel een heeeeeeel klein beetje vloeistof maar niet zoveel dat je, zoals het normaal zou moeten, het pedaal tot op de vloer zakt en dan weer opkomt.
De rembekrachtiger heb ik ook uitgeprobeerd. Pompen, voet op het pedaal en dan starten, het pedaal zakt dan iets. Zou er dan plotsklaps een verstopping in de kruislinkse leiding kunnen zijn gekomen? Is dat nog een optie misschien? En als dat het geval zou kunnen zijn, hoe ontstop ik deze dan het beste?
Grrrrrr, wat is het toch balen wanneer zo'n auto niet doet wat ie moet doen zeg. Wie heeft er nog meer tips voor mij? Fijne avond verder!
Gr. Fred.

interesting (0), 15 jaar geleden

Beste mensen, allemaal hartelijk dank voor jullie tips van de afgelopen periode. Geloof het of niet, ik heb uiteindelijk toch druk op het rempedaal gekregen. Weet eigenlijk niet helemaal exaxt hoe maar wat ik op laatst gedaan heb is alleen de achterremleidingen op de HRC aangesloten en de voorremaansl. losgelaten, dat wil zeggen deze aansl. v.v. vervangende schroeven welke bij de nieuwe HRC zaten. Toen eerst de achterzijde maar blijven ontluchten tot ik het idee had dat dit wel eens welletjes zou zijn. Daarna de voorzijde erbij aangesloten en nog een keer rondom ontlucht. Ik heb nu flink druk op het pedaal. Heb alleen aan één ding niet meer gedacht. De remlichtschakelaar, die was er tussenuitgevallen (hoe zit deze overigens geborgd, weet iemand dit?). Nu heb ik onvoldoende ruimte over om deze er weer tussen te plaatsen dus ik moet de HRC weer loshalen en de speling op het pedaal vergroten door de stift van de bekrachtiger terug te draaien.
Ik zie er in ieder geval weer 'gat in'. Hélaas lag er vandaag vocht onder de voorzijde van de auto......damn, nu heeft de radiateur het begeven, maar dat is te overzien.
Fijn weekend verder, gr. Fred.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.