Citroën Berlingo: berlingo gloeit niet voor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel

Opeens gloeit mijn berlingo niet meer voor, lampje licht op en gaat gelijk weer uit.
Relais tikt wel, bougie(s) stuk ? of toch grotere problemen ?
Ik hoor het graag !
Vast bedankt

rissay

Geplaatst door rissay (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

vermoed dat je gloei relais de boosdoener is dar zou ik eerst mijn aandacht aan geven het makelijkste is als je er een andere voor probeert want meestal als het zo is dat hetv lampje effe brand en gelijk uit gaat is dat de oorzaak.

groetjes jan.

rissay (0), 12 jaar geleden

Hoi Jan, ga je me nu weer uit de brand helpen?? haha
Net in de regen de 4 gloeispiralen vervangen, had je bericht nog niet gelezen.
Lekker vast die dingen, tegen afbreken aan.
Gelukkig met mijn motorfietsverleden, ze er toch netjes uitgekregen.
Maaaar niet gloeien dus, zit erin dat je gelijk hebt.
Ga morgen ff een relais scoren, ik hou je op de hoogte.
Bedankt !!

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

nou dan hoop ik dat ik toch gelijk heb weet je trouwens ook zeker dat de gloeiers goed zijn.

groetjes jan.

harry4203 (425) PRO, 12 jaar geleden

repareer de bedrading in de doorverbindstekker onder de accubak maar, of trek om te proberen even een plus vanaf de accu naar het gloeirelais en probeer het dan nog eens.

rissay (0), 12 jaar geleden

Allereerst aan Jan,
Gloeiers had ik vervangen door nieuwe ( echte.. Japanse haha )
Na een relais op de sloop te hebben gescoord voor een tientje, nog niet gloeien.
Dus stekker maar eens aangepakt onder accubak ( ook al gelezen op diverse forums ) en ja hoor een grote roest bende en ellende.
Dus Harry, deze slag is u !
Kan ook niet anders, want welk Frans warhoofd plaatst die stekker op deze plek ??
Hij hangt bijna op straat en als hij dan nog niet genoeg met water is volgelopen, zorgt de troep uit de accubak voor de rest.
De boel dan ook maar gelijk gemodificeerd.
Stekker schoongemaakt en "op zn kop gehangen' ( de bovenkant van de contrastekker is nl wel waterdicht )
Verder zitten er in de accubak 2 gaten, die ervoor zorgen dat de troep die in de accubak blijft staan, alsnog de stekker inloopt.
Deze gaten heb ik dichtgemaakt met een m6 boutje met koperen ringen.
Toen op het laagste punt van de accubak een 8 mm gat geboord en een tubelessventiel ingetrokken ( naar beneden wijzend )
Binnenventiel eruit gedraaid en een stuk benzineslang erop gemonteerd.
De slang 10 cm van de straat laten hangen, en vastgemaakt met een tiewrap.
Dit slimme systeem zit zo bij japanse motorfietsen al jaren, waarom bij een auto niet ?

Jan en Harry, bedankt voor jullie feedback, zonder jullie had ik nu nog zitten klooien,

Groeten,
Ed

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

nou heb ik ook weer eens wat op gedaan zoveel zit ik niet meer in dit merk .

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.