close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: C5 16 HDi 2006 valt uit, reageert niet op gaspedaal, slaat niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 16 HDi

Citrofiel hier.

We hebben een C5 rijden van een klant welke onlangs niet wou aanslaan. Pas n 4 x starten deed hij het ineens wel.

Later viel de motor eens uit bij gas loslaten, wat nu vaker is voor gekomen. Ook reageert de motor soms niet op het gaspedaal. Bij uitzetten van de motor en even later weer starten doet hij het weer prima

Nu wordt het rijden erg gevaarlijk het vertrouwen is weg.

Vandaag uitgelezen met Lexia3:

1. Signaal van differentiaal druksensor in uitlaat Roetfilter overbelast.
2. FRIC functie koelventilator onderbroken of temperatuur te hoog.
3. Motortoerental fout of afwezig.

De laatste zal het gevolg zijn van het (bijna) afslaan van de motor.

Bij aanschaf van de auto door de klant bleek dat het roetfilter 30000 km oud was. De additief computer was niet op scherp gezet en de montage was een rommeltje. Er kwamen steeds foutmeldingen in het display aangaande het roetfilter verhaal.
Dit hebben wij allemaal hersteld en functionerend gemaakt. En ging al n half jaar prima.
Toen hebben we ook de injectoren getest en de retourdruk vd brandstof gemeten. Alles perfect.

Ik kan mij niet voorstellen dat het roetfilter nu al zo dicht zit dat de motor er van afslaat. En als dit wel het geval is zou het een constant probleem moeten zijn. En zou hij toch wel meteen aanslaan en niet na 4 startpogingen ineens direct probleemloos aanspringen! En dan die wazige fouten in het geheugen......

Wazig allemaal. Heb het geheugen gewist en de klant maar weer laten rijden tot het weergebeurd. Dan opnieuw uitlezen.

Iemand een beetje thuis in het roetfilter gebeuren?

Heb onlangs een C8 20 HDi gehad welke steeds slomer werd en constant meldingen in het display gaf "dieselfilter schoonmaken". Na regeneren met de Lexia3 (wat niet hielp) uiteindelijk het roetfilter gedemonteerd, uitelkaar gehaald en met de compressor schoongeblazen! Was me toch een zwarte bende! Daarna reed de C8 als een speer en geen foutmeldingen meer.


Groet

Anne 441 Citrofiel

Geplaatst door

Anne441 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk eigenlijk dat je de derde storing toch juist het meest serieus moet nemen, en beginnen met een nieuwe bdp-gever te monteren. komt best wel meer voor.

harry4203 2475
badge vip badge

14 jaar

Hallo

Vandaag even een bevriende peugeot dealer gevraagd. Zonder de 3e foutmelding te noemen zei hij dat als de motor afslaat of niet aanslaat en dan ineens wel, dan kan het heel goed de BDP sensor zijn! Komt veel vaker voor.

Dus dat ga ik proberen, ook omdat Harry4203 dit al meteen aangeeft... Dank

Tot later

Anne Citrofiel

Anne441 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.