Citroën C5: C5 met g3 instalatie kopen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Hallo,

Ik heb niet echt een probleem maar een vraag.

Ik heb een c5 op het oog met een g3 instalatie met ongeveer 160.00 op de teller. Wie weet of er problemen zijn met dit type auto met het motorblok gezien de kilometerstand en de gasinstalatie?? Wil er eigelijk nog een tijdje onbezorgd in kunnen rijden :-)

Scorp

scorpio41

Geplaatst door scorpio41 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

kuijp897 (0), 17 jaar geleden

Hallo
Heb de 18 16v met lpg kmstand 157000 km perfecte auto kijk wel even of het boekje erbij zit en dat hij netjes is bijgehouden.
Geen problemen met gas ,hij heeft hydraulische kleppen ideaal voor lpg het enigste waar je op moet letten dat je stationair van gas naar benzine overschakelt anders krijg je een brandlucht(volgens sommige onzin maar lees je lpg boekje er maar op na).
Hij rijdt zowel op benzine als op g3 perfect.
kijk ook even of de distrubitieriem vervangen is.
Als ze goed bijgehouden worden is 300000km heel normaal.
Ik zou zeker niet twijfelen rijden veel xantia en c5 op lpg rond met hoge km standen.
pluspunten
-20,00 volle tank en verbruik 1-11 op lpg
-zeer veel luxe en natuurlijk de comfort dit is echt top.
-zit degelijk in elkaar en goede lak.
minpunten.
w.s. snelle afschrijving maar nu voor een leuke prijs een super auto en nog ontzettend mooi(persoonlijk natuurlijk)
-verder niets
Nou succes met u beslissing laat het nog even weten op dit forum

kuijp897 (0), 17 jaar geleden

nog een puntje vergeten ik heb een knoep als ik het stuur draai,schijnt niet te kunnen verhelpen kan ook geen kwaad volgens de garage
hier hebben meer c5 last van.
Ik heb daardoor een nieuw stuurhuis laten plaatsen helaas voor niets.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Er zijn in het begin veel problemen geweest met met de gas installatie van AG.
De injectoren zijn in het begin niet goed geweest.
Met als gevolg een schokkerig rij gedrag.
Ik ben sowieso niet zo weg van die AG installatie.
Maar deze installatie zit nou eenmaal in veel franse autos.
Ik zou er een zoeken met een vialle-lpi installatie.
Gewoon een betere installatie.
Problemen met stuurhuis zie je ook vaker bij de c5.
En de vele elektronische storingen, maar ja die horen bij een franse auto.
Kijk even op www.autoweek.nl.
Ga dan naar my review en er gaat een wereld voor je open aan gebruikers ervaringen.

kuijp897 (0), 17 jaar geleden

In het begin bouwjaar 2001 zijn er enkele problemen geweest met de c5 vanaf bj 2002 zijn ze zeker aan te raden heb zelf geen problemen met de ag instalatie.
iedere auto heeft wel zwakke delen,heb zelf een golf 4 1400 gehad met kapotte kleppen in moter bij stand 60.000.
Ook een toyota celica gehad met 44.000 km die de olie uit het motorblok liet verdwijnen maar lekte raar maar waar.
Je moet met een auto ook geluk hebben.

scorpio41 (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor alle antwoorden ik ga morgen toch maar ff een proefrit maken dat lijkt me het beste :-)
Ga er op luxe zeker op vooruit maar op kwaliteit ben ik bang dat het iets minder word ik rijd nu een Honda Stream en heb daar nog nooit iets mee gehad het enigste min puntje van deze auto is dat het brandstof verbruik aan de hoge kant is. Ik houd jullie op de hoogte of het een C5 geworden is.

kuijp897 (0), 17 jaar geleden

en is het de c5 geworden

scorpio41 (0), 17 jaar geleden

Yep het is de C5 geworden, het is een fantastische auto qua rijgedrag en comfort. Op gas vind ik em iets minder mooi rondlopen maar dat zal wel zo horen. Heb al wel een paar probleempjes maar dat word door de dealer opgelost en zal dan hoop ik voorgoed opgelost zijn.
Ik hoop dat ik in deze auto nog een paar jaar probleemloos mag rond rijden maar denk gezien de reacties van hier dat het wel zal lukken

Groetsels John

kuijp897 (0), 17 jaar geleden

Hallo
Goede keus,moet op gas mooi rond lopen rij zelf op gas is een 18 16v van 2002 wil soms wel een beetje inhouden als het erg warm is of in lage toerental rij maar rijdt verder prima op gas je kunt hem trouwens erg sjiek maken met chromen strips zoals nieuwe model als je een foto wil en gegevens waar je deze goedkoop kunt kopen(super kwaliteit m3)voor 19.95 per 5 meter.

scorpio41 (0), 17 jaar geleden

ik heb een 2.0 16V van 2002 en ik vind dat ie te langzaam stationair loopt is dit eenvoudig te stellen of moet dit ook weer door de garage gebeuren?? En ja zou ik het adres van je mogen en misschien een foto???

scorpio41 (0), 17 jaar geleden

Hoi een update over de C5 2002 op G3

Na 5 a 6 x bij de garage te zijn geweest is het probleem nog steeds niet opgelost de auto geeft alle mogelijke storingen aan in het display, de motor slaat af zodra je de koppeling trapt, airbags worden uitgeschakelt, de motor stoot onder het rijden enz enz. Meerdere keren is de auto terug geweest ook naar de citroen dealer en telkens als de auto een dag of 2 terug is begint de ellende weer opnieuw. Dusssssssssss nu gaatie terug naar de garage en komt niet meer trug.........Weet ook niet of ik wel weer een C5 terug neem.:-(

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Je was gewaarschuwd, er zijn veel problemen met deze auto i.c.m. gas.
Er zijn er ook die probleemloos rondrijden, maar in de regel zijn er gewoon redelijk veel problemen mee.

scorpio41 (0), 17 jaar geleden

heb nu een toyota avensis 2002 aangeboden gekregen is dat wel een goede keuze?

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Op gas of benzine of diesel?.

scorpio41 (0), 17 jaar geleden

Nee het is ook niet de toyota geworden, we hebben een leenauto mee gekregen (Renault Laguna break) en mijn vrouw en ik vonden het geweldige auto dus we hebben besloten dat we voor een Laguna break diesel gaan. Ga nu even neuzen hier op problemcar wat de gebreken zijn hahaha

Groetsels

John

Harry4233 (0) PRO, 17 jaar geleden

laguna break??? van de regen in de drup?

scorpio41 (0), 17 jaar geleden

Ja hahaha het word een Laguna diesel maar van dat model vallen de problemen toch wel mee? Ik weet van de problemen met de turbo maar dat kan je zelf toch een beetje vermijden door de goede olie in het blok en niet overdreven snel rijden of zie ik dit verkeerd?

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Als dat nou het enigste was, er is ook nog een hele waslijst met elektrische storingen.
dan kun je beter c5 rijden.

Bob1332 (0), 17 jaar geleden

Tja Nissan, sommige mensen willen gewoon niet luisteren. Ik vind, dat je met gas alleen moet koken en een auto kopen van 5 jaar oud met 160.000 km op de teller en dan nog wel een Citroen is natuurlijk helemaal vragen om problemen en dat blijkt ook wel. Auto werd niet voor niets van de hand gedaan... Die Laguna heeft zeker ook al een tonnetje of twee gelopen?? Ik zou hem lekker laten staan, of mag je weer een andere uitzoeken als hij niet bevalt. Wel service van die garage....

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Hallo Bob.
Ik rij een primera op lpg, gaat heel goed.
Deze auto heeft van zichzelf al stabiele elektronika, dan gaat de combinatie vaak wel beter.
Als het op benzine al geen stabiele auto is, dan is het op lpg een drama.
En een lpg auto kun je beter zo rond de ton kopen, kun je er zelf nog wat leuks vanaf rijden.
Want je koopt zo een auto om er zelf ook veel mee te rijden.
lpg is een systeem wat er bij komt en gaat ook weleens stuk.
Ik heb hele goede ervaringen met vialle, een stabiele installatie.
En mensen kijken vaak tegen een koprevisie aan, maar wat kost een dieselpomp tegenwoordig.
En als ik de topics van de diesels lees word ik ook niet vrolijk.
Met name ford en opel en gedoe met egr kleppen.
Een diesel houd het wel langer uit, als je meer dan 30.000 km per jaar rijd denk ik dat een diesel gunstiger is kwa afschrijving.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.