Sinds een half jaar begint mijn Berlingo bij een bepaald toerental te stotteren dit was tussen de 2100 en 2500 toeren , en nu op advies van de dealer de auto laten chipen en nu is het tussen 1800 en 2300 toeren .
de computer van de garage geeft p0118 temp brandstof onlogisch temp sensor is reeds 2 maal vervangen maar helpt niets , hij mist totaal geen vermogen want als hij stottert geef maar gas en het is weg.
Stationair loopt hij soms ook slecht en zeker als hij koud is dan slaat hij vaak ook af.
egr klep is "schoon" gemaakt , kun je erg slecht bij .
heeft iemand nog een idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstof temperatuur is een erg belangrijk gegeven bij diesel-inspuiting.
Als de sensor al 2 maal vervangen is (ddor een nieuwe) moet de draadboom doorgemeten worden. Kan een draadbreuk, kortsluiting, slecht contact zijn.
Als ook de draadboom goed is dan kan in uitzonderlijke gevallen de ecu defect zijn.
Chippen helpt hier niet tegen en kan op deze manier zelfs schade veroorzaken.
nu een hele tijd later lijkt het probleem een beetje opgelost hij kreeg lucht in de brandstof scheur in het brandstof filter huis.
bedankt voor de tips
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar