auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Jumper: Citroen jumper moeilijke koudstart

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Hallo iedereen,

Heb nu alweer een tijdje startproblemen met mijn Jumper. Daar ik hem meestal maar 1 keertje per week gebruik en ik op een flinke helling woon, krijg ik hem meestal wel zo aan de gang. Deze week een beetje beter weer dus maar even gekeken of ik eea opgelost krijg. De situatie is als volgt;
wanneer het rond het vriespunt komt krijg ik hem eigenlijk niet meer aan de gang, laat ik hem van de helling in zijn 2 naar beneden gaan dan slaat hij uiteindelijk aan met veel gestotter en rook. Redt van de dag heb ik dan geen problemen meer. Met startpilot in de luchtinlaat slaat hij meestal wel gewoon aan.
Heb inmiddels de gloeikaarsen vervangen en batterij is goed geladen, starter draait normaal rond.
Moet ik het probleem in het brandstofcircuit gaan zoeken of zijn er nog mogelijke daders
Ik hoor graag jullie reacties, alvast bedankt.

Geplaatst door

farabees (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

klepspeling kontroleren
1900 is er gevoelig voor,2500 weet ik zo niet, deze bazis zou ik toch als eerst overlopen/regelen

asx 0
badge

11 jaar

Deze 2500 DJ5 motor heeft hydrolische klepstoters.
Waanschijnlijk de brandstofverwarmer (voor 99 %). Overbrug deze eens. Staat tegen de cilinderkop geschroefd aan de kant van de versnellingsbak. Je kan de o-ring van de thermostaat in de brandstofverwarmer ook vervangen zonder het boeltje te demonteren. Niet makkelijk, maar het gaat én zeker sneller dan het boetje te demonteren.

Hieronder de verwarmer , hoe ie eruitziet.


http://bartebben.com/parts/citroen/jumpe...

Succes.

GOVA 0
badge

11 jaar

Goeiemorgen,

Allereerst bedankt voor de info,
Dacht zelf ook dat de 2500 hydraulische klepstoters had. Wat betreft de brandstofvoorverwarmer, die heb ik verleden jaar al overbrugd omdat hij begon te lekken. Is trouwens een behoorlijk duur ding om te vervangen. Wil hem op termijn toch nog wel vervangen.
Is er misschien een trucje om te zien of er geen lucht in het brandstofsysteem komt bvb daar waar de overbrugging gemaakt is, of heeft de brandstoftoevoer niets mijn probleem te maken?

Prettige dag verder

farabees 0

11 jaar

Hallo iedereen, we zijn alweer een tijdje verder, het is beter weer en heb voorlopig geen startproblemen meer.
Ik hou jullie verder op de hoogte
Thanks

farabees 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.