De veerbollen achteraan zouden moeten vervangen worden. Ik heb geprobeerd deze uit te halen, maar ik krijg ze niet los.
Kan er mij iemand een tip geven om ze los te krijgen?
Universeeltje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo universeeltje, in de hoogste stand zetten, hamer en beitel erop; zodra je 'm iets ziet draaien, in de laagste stand zetten, op de regelaar (waar voorraadbol opzit)boutje steutel 12 erop en druk van het systeem halen, weer voorzichtig met hamer en beitel verder losdraaien; als het niet lukt helemaal in de kruipolie zetten en met twee hamers aan weerszijden van de bol laten schikken
Gr. Maasmar
Bovenstaande werkt normaal perfect inderdaad. Ze zitten vaak erg vast. Je kunt het ook proberen met een filterketting. Als je met z'n tweeen bent in combinatie met hamer en beitel.
nou wij doen het altijd met een speciale veerbol sleutel en de xantia in zijn laagste stand en we kijgen ze altijd los
19 jaar
Met auto's met veel kilometers, en dat zijn er veel bij xantia's werkt dit laatste naar mijn ervaring niet altijd; ik doe het dan als Lafleur; hamer en beitel
19 jaar
Ik heb de veerbollen van de citroën xantia losgekregen door deze goed te overspuiten met kruipolie. Na een week te laten rijden, heb ik de bollen er dan uitgehaald. Ik heb hem in de hoogste stand gezet en de veerbollen links en rechts bewerkt met de hamer . Met een filterketting kon ik ze dan uiteindelijk loskrijgen. Ik heb de veerbollen dan vervangen terwijl de auto op de laagste stand stond.
De kruipolie heeft waarschijnlijk gedurende deze paar dagen zijn werk gedaan.
Bedankt voor jullie goede raad!
Universeeltje
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar