Deze auto wordt te warm op de temeperatuurmeter 110 graden, dit wordt vooraf gegaan door het uitvallen van de interieurverwarming. De thermostaat is vervangen. Als de temperatuurmeter 110 graden aangeeft gaat de ventilator van radiateur draaien. De auto koelt af en het kan zijn dat er vervolgens een week niks aan de hand is. Er is zo te zien geen verlies van koelvloeistof.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lucht in het koelsysteem alle ontluchtings punten wel ontlucht??? sirculatie valt weg
wellicht thermosstaatprobleem en alle schoefjes op de hoogste punten van het koelsysteem open gehad?
Wegvallen van verwarming duidt op een luchtbel in het koelsysteem.
Goed doorontluchten mbv een beker op het expansievat, en ALLE ontluchtnippels los draaien:
Benzine: 1 op aansluiting kachelradiateur, 1 op slang naast LHM-pot, 1 bovenop thermostaat, 1 voor thermostaat op cilinderkop.
Diesel: 1 op aansl kachelradiatuer, 1 op slang bij LHM-pot, sensor of stop voor thermostaat losdraaien, 1 op rechter motorsteun.
Daarna goed warmrijden en evt nog bijvullen.
Als er nu weer lucht in komt dan heb je uit of inwendige lekkage. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar