na het vervangen van de distributieriem, bij 160k km, maakt de motor veel meer lawaai. bij deze reparatie zijn ook de aandrijfrollen etc. vervangen.
iemand een idee hoe dit kan??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is het met de motorsteunen? Deze willen ook nog wel eens kapot gaan bij een Xantia. Dan resoneert er ook het een en ander.
Aan de km-stand te zien mag ik ervan uitgaan dat we het over een HDI motor hebben. Als dat zo is is het heel belangrijk dat je de riemspanning juist afsteld. De spanning kan met een zogenaamde SEEM-meter worden afgesteld. De spanning moet ongeveer 54 SEEM zijn.
Als de riem te straks staat gaat deze janken maar als de riem te slap staat gaat hij klapperen en mogelijk resoneren wat jij misschien nu hoort.
Succes
19 jaar
ook kan de riem,daar hij mogelijk te slap is gespannen,een tandje versprongen zijn. je kunt dan wel met de auto rijden (geen topprestaties) maar komt het geluid niet tengoede
en ook het klapperen (zie Turbo Hdi/te slappe riem) is mogelijk
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar