close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xantia: gaskop

Bouwjaar: 1998

Goedendag wie weet wat een gaskop kost voor een 1.8 (geen 16v)xantia en hoe die kleppen dan zijn,bij hoeveel kilometer moet je ze dan stellen.

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Moet je bij bols en kooyman mototoren revisie vragen.
http://www.bolsmotor.nl

T luteijn 0
badge

19 jaar

ja ik heb het gevraagt maar de prijs is mij flink tegen gevallen.ik wist niet dat het zo duur was.

flow 0

19 jaar

Wat is interval voor het stellen van de kleppen van die 1.8 8 klepper die ook in 406 zit?
.. ik hoor van 30.000 - tot 90.000 ?? Dat is nogal een verschil?
alvast bedankt voor uw info.

sel 0

18 jaar

in mijn 406 1.8 geen 16-v kost de die 600 euro incl een andere nokkenas,nokkenas koste 80 euro.en de kleppen kon ik iedere 2 maanden stellen,per maand ongeveer 10,000 km dus mooi kl**te. Echt waardeloos gereviseerd,maar dat wil niet zeggen dat andere bedrijven ook slecht zijn.ik heb mijn vingers voor de laatse keer gebrand bij dat bedrijf,de volgende keer liever wat meer uitgeven, maar dat wil niet altijd iets zeggen.Nu tuf ik rond in een xsara DIESEL zonder dat de motor elke 2 maanden aan kleppen stellen toe is,hij is wat slomer maar daar zit ik echt niet mee hij is supper zuinig en ik sta niet elke 2 maanden onder de motor kap 12 uur te sleutelen,gisteren toevallig nog een beurt gedaan distributie riem,spanrol,geleiderol,kleppen controleerd heb ze wel gesteld maar hoefde eigenlijk niet en ik was met de klepdeksel pakkingen 85 euro kwijt incl,de klep stel plaatjes waren wel aan de prijzige kant 4 euro per stuk,gelukkig had ik er maar drie nodig.

flow 0

18 jaar

Haal een kop bij een autodemontagebedrijf bij Opdam in Valkenburg ZH bv.liggen ze voor het oprapen je kunt er zelf de beste uitzoeken voor ik denk zo 200 euro en stellen zou ik eerder bij 30000 doen dan later.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Een goede klepspeling voor 406 is 0.40 - 0.20 geloof ik. Stel dat de speling 0.25 is geworden (ipv 0,40) moet je dan de kleppen laten stellen of kun je nog tot bv 0.15 doorrijden?
Ik hoor van heel veel mensen dat ze Flash lube installeren, en dat het inslaan van de kleppen toch stuk minder is geworden. Dat wil ik ook laten doen.

sel 0

18 jaar

De kleppen bij een 1.8 16V zijn helemaal niet te stellen! Een 1.8 8V kan slecht tegen gas, een 16V prima.

Clacit 0

18 jaar

Ik vind het allemaal raar een 8v kan slecht tegen gas en een 16v dan wel.Maar het klopt,ik heb een 8v gehad en die kan er absoluut niet tegen.Ik heb wel ervaring met een alfa romeo 164 2.0 ts,namelijk dat ik vroeger als onderhouds monteur werkte bij een taxi bedrijf en daar reed die alfa ook mee, ook op gas maar totaal geen problemen met de kleppen en die auto die had een kilometer stand van over de 5 ton.

flow 0

18 jaar

alan bij peugeot en citoen hebben ze op gas altijd al problemen met de kleppen gehad dat de spelling minder werd.
de meeste moesten om de 30000 km gesteld worden maar soms was er een nette rijder en die kon om de 60000 km gesteld worden.
maar ze moeten wel elke beurt gecontroleerd worden want ze komen steeds strakker en zullen dan verbranden.
deze motoren zijn dus eigenlijk niet geschikt voor gas waar het de kleppen betreft.
ook na een montage van een zogenaamde gaskop maakte het geen verschil.
er is een tijd geweest dat ze er bij de importeur al een gaskop op zetten als ze wisten dat er gas in kwam maar dat moest je wel gewoon betalen maar het jammere was dat het niets hielp of veranderde.
bij een 16 v heb je geen last om dat deze hydraulisch bediend worden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Ja bij een 16v heb je geen last van om ze te stellen,maar één maal houd dat ook op of zijn de kleppen en zittingen kwalitatief beter als van een 8v

flow 0

18 jaar

alan dat weet ik niet maar mischien iemand die daar ervaring mee heefdt hoe vaak er een 16 v kop op gas vervangen moet worden en bij hoeveel km het gebeurt.
bij een 8v is het nodig tussen de 100000 km en de 150000km.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

bij een 8v moet je controleren om de 15000 op gas. vaak moet je dan ook stellen en daarvoor moet de distibutie los want de nokkenas moet eruit; veel werk en dus prijzig.het is goed zelf te doen, mits je autotechnische kennis hebt.
maar geen gasauto dus! de 16 v is een heel ander verhaal; deze kunnen zeer hoge kilometerstanden halen, 3 ton is geen uitzondering met dezelfde cilinderkop.
bij deze auto hoef je in het geheel geen kleppen te stellen; heeft hydrolische klepstoters. deze koppen staan bekend als erg sterk

mcitr. 0

18 jaar

Dat klopt ik moest ongeveer om de 15 dkm de kleppen stellen en dat was bij mij om de 1 1/2 maand,ik werd er gek van.

flow 0

18 jaar

Hoe zit het dan met de BX of een oude Peugeot cilinderkop voor een Xantai 1.8 8v? Op xantia forum is het te lezen dat een 1.6 of een 1.9 tzi /gti kop gewoon op een xantia 1.8 past? Deze koppen kunnen goed tegen lpg te kunnen kleppenstellen zou beperkt zijn tot om de 50 -60k??

sel 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.