Citroen Grand C4 Picasso 2007: emmissie storing

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: RFJ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Hallo
Wij hebben sinds kort deze grand 2.0 nu heeft hij emmissiestoring. we hebben hem laten uitlezen code p0132 en p0135 dus de eerste lambasone vervangen terug code eruit, paar meter code erweer in. Dus ook maar de 2 lambasone vervangen. terug code eruit . Helaas zit er weer in. Hij rijd verder prima, geen hoog verbruik, niet stotteren, normaal in toerental, automatisch schakelen ook goed.

sindja

Geplaatst door sindja (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Heb je de bedrading van de 1e lambdasonde ook gecontroleerd?

Kun je live data uitlezen?
Wat zijn de spanningen van beide lambdasondes bij
- contact aan, motor uit
- stationair warme motor
- op toeren warme motor

sindja (0), 2 jaar geleden

het enigste wat nog niet gecontroleerd is is de draad van de draadboom waar de stekker aanzit van de lambasone. nee helaas kan ik niet live uitlezen . Hoe kan ik de beide lambasones de spanning gaan meten? de lambasones die erop zaten leken ook schoon maar door de codes dat wel vervangen alle 2

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Heb je de auto van een particulier gekocht of van een bedrijf?
In het laatste geval heb je recht op de "wettelijke" garantie en kostenlose reparatie door de verkoper.

sindja (0), 2 jaar geleden

particulier helaas.

sindja (0), 2 jaar geleden

net ff c02 laten meten die is te hoog zit op 1.39 dit moet zijn 0,39 als ik het goed heb

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Co2 kan niet hoog genoeg zijn en daar zijn geen eisen voor, dus ik denk dat je Co bedoelt.
De genoemde 0,39% is maximaal bij stationair. Op toeren is 0,29% maximaal en dient de lambda waarde ook nog eens tussen 0,97 en 1,03 te liggen.

Vanwege de aanwezigheid van 2 foutcodes op de 1e lambdasonde wordt er momenteel geen mengsel geregeld op lambda 1. Dus dat verhoogde Co klopt wel en is (nog) geen probleem.

Hoe handig ben je met een voltmeter? Want je moet dus aan de achterkant van de stekkers meten en daar is vaak lastig bij te komen. Wat wel makkelijk te doen is, is meten met de stekker los en dan meet je aan de kant die naar de motorcomputer gaat.

Wat zijn de draadkleuren van de lambdasonde? (kabelboompje dat aan de lambdasonde vast zit)

sindja (0), 2 jaar geleden

we gaan vanmiddag direct er ff naar kijken en meten u hoort van mij hier reactie op terug

sindja (0), 2 jaar geleden

we zijn bezig ermee Draadkleur van draadboompaars,groen,wit,blauw. Draad op lambasonde zwart. wit .wit .grijs zijn nu aan kijken voor meten

sindja (0), 2 jaar geleden

de min op de zekerkast dan geeft hij op alle draden van de groene stekker 1 aan met meten

sindja (0), 2 jaar geleden

deze stekker

sindja (0), 2 jaar geleden

verbetering op 2 geeft hij 12.50 en op 2 11.80

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Op welke stand stond je voltmeter tijdens die metingen?

Je moet voltages kunnen meten. Massa ergens op de carroserie zoeken of de min-pool van de accu.
Waar de 2 Witte draden van de lambdasonde op aansluiten is de verwarming.
1 van die 2 pennen moet ongeveer 12 Volt aangeven (accuspanning).
Waar Zwart op aansluit is het signaal van de lambdasonde. Vaak geeft die 0,45 volt aan als de stekker los is. Waar Grijs op aansluit is de massa.

Extra meting aan de kant van de lambdasonde.
Wat is de weerstand tussen de 2 witte draden. Meestal enkele tot enkele tientallen ohms.

sindja (0), 2 jaar geleden

multimeter 20 v---

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Leg dit eens nader uit "verbetering op 2 geeft hij 12.50 en op 2 11.80"
Wat is op 2? Een aansluiting? Welke van de lambda kleuren sluit daar op aan?
En wat geeft hij op de andere aansluitingen? Voor het signaal kan het nut hebben de meter op 2V bereik te zetten.

sindja (0), 2 jaar geleden

op blauw en paars geeft die die 12.49 op wit en groen geeft die 11.80 aan dat is van de stekker op de draadboom

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Kleuren van de kabelboom van de motor zeggen me niets. De kleuren van de lambdasonde wel.
Je noemt 2 pennen die iets geven. En de andere 2?
En de meting van de weerstand op de witte draden van de lambdasonde?

sindja (0), 2 jaar geleden

zwart komt op paars van draadboom grijs op groen wit op wit paars op blauw van de draadboom.
en dan geven zwart op paars 12,49 grijs op groen 11,80 wit op wit 11,80 en paars op blauw weer 12,49. Als we stekker los hebben van de lambasone meet hij 1 op de stekker van de lambasone.op alle 4

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Lijkt mij een behoorlijke kortsluiting te zitten in de draadboom van de auto, als je op alle 4 pennen rond de 12 volt meet. 1 van die pennen zou massa moeten zijn en een 2e pen signaal van de lambdasonde wat meestal 0,45 volt is.

Ik begrijp nog steeds niet hoe en wat je meet op de stekker van de lambdasonde.
Daar hoort in ieder geval op 3 pennen geen voltage aanwezig te zijn.
Wat is de instelling van de voltmeter en tussen welke pennen meet jke of tussen welke pen en welk massapunt meet je?

sindja (0), 2 jaar geleden

we gaan straks weer kijken , ik zal foto's gaan nemen heb al wel filmpje maar die kan ik hier niet uploaden helaas

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Volgens mij meet je echt falikant verkeerd. De rode draad van de meter moet op de stekker en de zwarte draad van de meter op massa. Volgens mij meet jij van plus 12 volt (rode draad) naar de stekker (zwarte draad). Als ik het goed zie meet je in het 2e deel van het filmpje vanaf een zekering.
Bovendien is het aangegeven voltage niet negatief, wat gebeurt als er 12 volt op de stekker staat en je naar massa meet met de meetpennen omgedraaid.
Dit zegt dus totaal niets en ik hoop dat je daarmee niks opgeblazen hebt.

sindja (0), 2 jaar geleden

Als we de rode in stekker zetten en zwarte op massa komen zelfde metting alleen dan met - teken ervoor op de meter te staan.

    Dat - teken geeft dus aan dat je meet op een punt waar 12 volt op staat (met zwart) waarbij de stroom loopt naar de rode kabel en via de elektronika ergens naar massa (aarde).
    Massa (of aarde of -aansluiting) is te vinden overal op de carorroserie (staal) of min-pool van de accu.
    Echter niet op zekeringen - dat is de plus. - oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
    we hebben contact gehad met de dealer. Donderdagochtend gaat hij heen maar wat nu al wel bekend is is dat de nieuwe sensor die besteld is op kenteken niet bij deze auto past. Ze lezen hem aan de grote pc uit. dus gaan nu maar duimen. - sindja (0), 2 jaar geleden

sindja (0), 2 jaar geleden

We zijn er achter wat de storing gaf. Op kenteken hadden we 2 nieuwe labasonde erop helaas paste deze niet bij de auto, nu goede erop alles is verholpen goede co en geen storingen meer.

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Bedankt voor feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.