close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: esp/asr in combinatie met stroomprob

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,2 hdi automaat

Onze starter is nog maar juist gemaakt en we vragen of we nu gerust op verlof mogen vertrekken en daarop antwoordt de garage dat je dat nooit weet met een oudere auto...

Woorden waren nog niet koud of we kregen een melding esp/asr storing bij het naar huis rijden!! Aangezien we geen tijd meer hadden en garage meldt dat het ook niets ernstig kon zijn vertrekken we maar. Heel de reis door, bij starten en automaat in D te willen zetten springt melding aan. Soms krijgen we automaat zelfs niet uit P-stand en moeten we stoppen en starten of 2/3 maal rem indrukken om dan met een "klonk" los te komen! Rare is dat heel af en toe hij geen prob heeft bij starten.

Wat is het nu? Automaat of rem-prob? Of combinatie van de twee? Staan ze met elkaar gelinkt?

Op laatste dag 's morgens om 4 uur met kindjes in de auto, willen doorrijden en dan bij starten Pufpufpuf en niets meer!!!!!! Om zot te worden van die auto!!!! NIKS MEER!!!! Electronica werkt nog, maar auto start niet meer. Geen melding van fout of wat dan ook. Enkel één rood lichtje dat blijft branden van superslot dat ik had opgezet ivm bagage in koffer, dat blijkbaar niet uitgaat alhoewel de auto al lang open is?? Na lang zoeken dan maar startkabels op de 2 weken oude batterij!! en 5 min later konden we vertrekken.

Deze morgen opnieuw pufpufpufvroeeeeem. Met moeite gestart alhoewel dat we 900km hadden gereden. Specialiteitje deze keer: storing airbag of pyrotechnisch defect. Deze avond opnieuw zelfde scenario bij starten maar dan kreeg ik bij het afsluiten mijn gevarendriehoek die begon te knipperen , spontaan.

Heb ik nu een auto die serieus aan het flippen is of wat? Dit wordt me toch wel wat teveel van het goede hoor.
Wat zou dit allemaal kunnen betekenen? Dynamo stuk? Verborgen stroomverbruiker? Maar vanwaar dan alle andere storingen? Dit heeft toch geen logica meer?

Auto is 4x binnen geweest op 2 maand tijd! Alles nagekeken.

Geplaatst door

biebie (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat je hier met meerdere verschillende problemen hebt te maken.

1: pook wil niet uit de P, waarschijnlijk je rempedaal schakelaar als ik het zo lees. hier door krijg je ook ESP/ASR storing
2: storing airbag of pyrotechnisch defect, zit hem waarschijnlijk in de stekkers onder de bestuurder en passier stoel, deze doorsolderen. WEL EERST UITLEZEN BIJ DEALER!
3: Zitten de accu klemmen wel goed op de accu? niet half er op anders kun je ook wazige storingen krijgen,.

Hey Ford-monteurtje,

Je zit er niet ver naast!

Deze middag mocht mijn vrouw onmiddellijk langskomen want de garage kon het amper geloven. Gezien onze voorhistorie maakten ze een uitzondering want was lange wachttijd. Meestal is er 1 w wachten mee gemoeid.

Bleek dat de accu van 2 weken oud!! reeds stuk was. Dwz dat ik op amper 1 jaar aan mijn 3de accu zit. Er bleek 1 cel kortsluiting te geven... . Vandaar al de rare meldingen. Dit gebeurt dus 1 x op 20 jaar tijd hééé. Hebben wij geluk zeg!! :D :D

Wat ESP prob betreft bleek er "ergens" een schakelaar de geest gegeven te hebben. Mijn vrouw heeft niet gevraagd waar dus... . Deze hebben ze al tijdelijk met een 2de handse vervangen. Stuk hebben we meegeleverd gekregen. Vermoed dat het dus die van de automaat is . Type cp-100 van ?BITRON? Gekend probleem bleek wel. Ben al blij dat het niet de dynamo was.

Dus dit viel nu al bij al wel mee.

Bedankt voor de inbreng.

biebie 0

14 jaar

tja, dit kan altijd een keer gebeuren met een accu. gebeurt niet vaak maar toch.

Kwestie van pech zeker? Nu vraag ik mij af of het remsysteem nu echt defect was en of er gevaar was dat het niet meer zou werken terwijl ik een berg aan het afrijden was?

biebie 0

14 jaar

abs esp is een veiligheidssysteem
die moet de mogelijkheid hebben om in te kunnen grijpen in m.m.computer als de situatie daar om vraagt
maar moet ook een rem kunnen blokkeren dit kan per wiel om de auto weer op het rechte spoor te krijgen bv bij uitbreken in de bocht
dit is een complex systeem waardoor dit systeem kwetsbaar is
maar dit wil niet zeggen dat de rem niet meer werkt als het lampje brandt

andreas08 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.