Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem.
Als ik de auto op kontakt zet, heb ik alleen het olielampje.
Geen akkulampje, voorgloeilampje etc.
Hij start wel gewoon, maar ik heb geen ruitewissers, richtingaanwijzer, elektrische ramen, achterruitverwarming enz.
Als ik een keer flink gas geef, hoor ik een relais tikken, het laadstroomlampje brandt een fraktie van een seconde, en dan doet alles zoals het hoort.
Volgens mijn garage zit het in de BSI (???????).
Ik lees op forums dat het ook wel eens aan de radio ligt (?????)
Die heb ik zelf aangesloten (het zal toch niet waar zijn).De radio zit er een half jaar in werkt perfekt. Kan dat nu opeens problemen geven?
Het betreft een Berlingo 1.9 D uit 2000
Wie kan mij adviseren
bvd,
Andries
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eerst even naar de massa verbinding op de carroserie.
Controleer de zekeringen op de Bsi, onderaan de zekeringkast binnenruimte, horizontaal gemonteerd (platte zwarte doos).
Ik lees steeds meer dat je de draden 2,3,4 niet mag gebruiken voor de radio-aansluitingen.
Als ik het kontakt afzet, speelt de radio nog even door, en gaat dan vanzelf uit. Als ik het goed begrijp krijgt de radio dus stroom via een data-draad ????????????
Ik heb de radio afgekoppeld, maar dit maakt niks uit.
Is het leed al geschied en is mijn BSI kastje overleden, of is er nog hoop? Reparatie schijnt enorm duur te zijn.(vervangen van de BSI kast). WAAROM LEGT CITROEN DAN EEN STEKKERBLOKJE ALS JE HET NIET MAG GEBRUIKEN ???????
Andries
19 jaar
andries ik heb je mail gelezen en terug gestuurd maar bij de erkende reperateurs en dealers van citroen zijn speciale kabels te verkijgen voor dat stekkerblokje waar je radio op moet deze zorgen ervoor dat je bsi niet kapot zal gaan als hij nog heel is deze stekkertjes zijn opzich niet duur
19 jaar
kontroleer de massa kabel van je blok naar je wagen en van je wagen naar je accu is goed.
en meet je contakt slot is door of die geen kuren vertoont?
gr tijne
19 jaar
Hallo en bedankt iedereen die me op weg heeft geholpen.
Het probleem zat in de zekering van de ruitensproeier. Deze leek niet kapot, maar was wel kapot. Deze zekering blijkt een bepaald aanvangsstroompje door te geven naar de BSI, waardoor andere verbruikers (b.v. ruitewissers, aanjager, elektrische raampjes etc.) spanning krijgen. Dat kregen ze in mijn geval dus niet, tot ik een dot gas gaf.(dit blijft een vreemd verhaal)
Het is dus opgelost. Hoewel het hele probleem niet klinkt als een kapotte zekering, was het gelukkig zo simpel.
Andries
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar