Wat is er aan de hand? Laatst hield de ax ermee op. Uitgezocht en ontstekingsmodule defekt. Raar want deze was 1 jaar oud. Ecu gereset, ax opnieuw ingeregeld. Daarna liep hij hoog stationair, maar hij deed het. Vrouw op snelweg met ax vermogen valt weg maar loopt wel stationair. Na verloop van tijd rijdt hij toch weer. Ecu nogmaals gereset, ax opnieuw in laten regelen, onderwijl zie ik dat de kap niet goed op injectiehuis zit. Auto laten inregelen. Uitgezet, opnieuw gestart, prima! Uitgezet, kap(naar luchtfilter) vastgedrukt. Ax niet meer te starten, slaat niet aan. Alles nagekeken, niets gevonden. Ax proberen aan te slepen (hielp nog wel eens), hielp niet. Motormanagementlampje brandt ook niet. Uiteindelijk spanning op brandstofpomp gezet, pomp draait, op dat moment komt het mototrmanagemantlampje te voorschijn, Ax start en loopt als een zonnetje. Wat kan hier nou de oorzaak van zijn????? Ik heb het idee dat de Ax hierdoor ook onderweg wel eens stil valt. Heeft iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is een keer hier behandeld, maar ik kan de topic niet meer vinden. Had te maken met de voedingsdraad voor de ecu. Deze loopt onder de ecu door (ik dacht groene draad) en stekkers waren gecorrodeerd. Schoonmaken loste het probleem op. Kan ook zijn dat het zogenaamde "dubberelais" de geest heeft gegeven. Is het bruine relais, ik dacht in de buurt van de ecu.
Zoek het dubbelrelais op en volg de draden en kontroleer stekkerverbindingen.
Controleer de twee relaitjes onder de ECU ook even (binnenkant wielscherm) of ze weigerachtig zijn. Maak ook de stekkerverbindingen goed schoon rondom de ECU (vooral de witte).
En de ontstekingsmodule moet met een likje koelpasta vastgezet worden, anders is hij inderdaad zo weer overleden.
18 jaar
meestal als de module snel stuk gaat slaat de bobine door
Onder de computerkast R.V. zit een witte stekker, deze is vaak een bron van ellende. Even loshalen en de pootjes iets verdraaien of de stekker verwijderen en door verbinden (solderen). De draad is de voeding van de brandstofpomp.
veel succes.
Inderdaad, ik heb gisteren nogmaals alle stekkerverbindingen gecontroleerd en de witte stekker onder de ecu gaf de problemen. een van de contacten was bruin aangeslagen en met rommelen aan de stekker bleek inderdaad het motormanagement lampje uit te gaan. Deze dikke draad heb ik omgeleid en wat ik nu ook probeer, de storing is niet meer voorgekomen. Dus hopelijk is hiermee het probleem verholpen.
Iedereen bedankt tot zover voor de inspanningen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar