hallo,
ik heb vraag, en niemand kan mij daar een antwoord op geven, ik hoop 1 van jullie miss wel..
ik heb een racetech toerenteller gekocht, maar ik weet niet hoe ik die moet aansluiten
ik zal het in het engels letterlijk typen wat er op de gebruiksaanwijzing staat..:
red: to ignition switch 12v (+)
black: battery (-)
green: on standard ignition green wire attaches to coil negative (-)
orange: dimmer 12 volts to dim connect to headlight to activate
ik heb de rode verbonden met de + van me cd-speler en de zwarte ook, de oranje heb ik niet aangesloten omdat als ik me contact overhaal me teller dan gaat branden, zet ik em uit dan gaat ie ook weer uit.
ik ben zelf al bij diversen citroen dealers geweest, maar die konden het me allemaal niet vertellen hoe het inmekaar zit..de inbouw bedrijven etz deden een beetje moeilijk en het kwam er uiteindelijk opneer dat et 40/50 euro zou kosten om het aan te sluiten.
maar nu hoef ik alleen maar te weten waar dat groene draadje heen moet.
hij moet in me citroen saxo (bj 1997) 1.1 i benzine
ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
groeten wouter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor bobine heb je? Eentje met 1 bougiekabel of eentje met 4 bougiekabels?
Is de toerenteller alleen voor een 4-cylinder of kun je het aantal cylinders instellen?
De oranje draad moet aan de verlichting zodat je 's avonds niet verblind wordt.
er zitten 4 bougiekabels op
en ja je kan het achterop instellen voor hoeveel cilinders
oke, daar was het dus voor..nu nog op zoek naar de draad die ik moet hebben dan, ik weet dat het een grijze is
en dattie bij me contactslot ergens zit
15 jaar
O.K. Dan moet de toerenteller ingesteld worden op een 2-cylinder.
De groene draad moet aan 1 van de draden op de bobine, maar daar weet ik de aansluiting en de kleuren niet van uit mijn hoofd.
dat vertelde ze me ook bij de citroen dealer, maar het probleem is dat et een dis bobine is (als ik het goed hier typ)
en doordat het allemaal elektrisch is weet niemand hoe je het moet aansluiten
ik kan hem ook bij me black box aftappen, maar dat vindt ik zelf iets te riskant om dat te gaan doen, en dan nog weet ik niet welke kleur draad ik moet hebben en hoe en waar
15 jaar
Hoeveel draden zitten er op die bobine, wat zijn de kleuren en wat voor voltage meet je daar met draaiende motor?
er zitten 4 draden op..: 3 grijze en 1 zwarte
het voltage kan ik niet meten want het zit helemaal waterdicht afgedicht
15 jaar
Volg de draden, ergens moet een connector zitten. Dan kun je een dunne naald aan de achterkant van de connector insteken en meten.
die heb ik gevolgd, die komen uit in 3 splitsingen, van welke splitsing die draadjes die ik meto hebben weet ik echter niet
1e splitsing = boord computer
2e splitsing =onder de boord computer zit een (rode) stekker waar de draadjes samen komen
en de 3e splitsing gaat naar een stekker die bij je gaskabel zit zegmaar
mijn excuus hiervoor als ik het niet duidelijk kan uitleggen, maar zelf weet ik hiervan egt zeer weinig..ik zal kijken of ik morgen het 1 en ander kan meten
maar waarvoor moet ik het eigenlijk meten..?wat heeft dat voor invloed op het draadje wat naar het toerenteller metertje gaat?
15 jaar
Welk draadje wou je dan aansluiten? Wel makkelijk om dat te weten.
Eentje is er de 12V voeding, 2 besturen de bobine en de 4e weet ik ook niet.
Anders moet je 2 of 3 maal proberen tot je een werkend toerental hebt. In dat geval met een naald door de isolatie heen prikken en daar de toerenteller draad aan doen. Werkt de toerenteller niet dan weer isoleren en volgende draad proberen. Zo kun je ook meten met een voltmeter. Je wilt in ieder geval niet de draad hebben waar continue 12 volt op staat. Als je een draad vindt die werkt dan daar de toerenteller aan vast solderen en weer goed isoleren.
moet daar tussen dan geen zekering..? tussen die draad va nde naald en het metertje..?
15 jaar
Nee, zowel voor de toerenteller als voor een voltmeter.
De toerenteller is ook geschikt om aan een ouderwetse bobine te hangen en daar staat of wel 12 volt op of aarde.
Deze aansluiting trekt ook zo goed als geen stroom, wordt alleen maar gebruikt om een hoog (12V) of laag (0V) signaal te meten.
Uiteindelijk sluit je de toeremteller aan op een draad die aan aarde gehangen wordt, kun je geen kortsluiting mee maken.
probleem opgelost,
ik heb alles doorgemeten en ik ben geslaagd!
kep de min gepakt en verbonden en 1 van de 4 draden op de groene aangesloten
het metertje op 2 cylinder gezet!!
werkt egt prima, ik heb hem zo aangesloten dat als ik me contact voerhaal hij nog neit aangaat, pas als ik me motor start gaat het metertje aan
vriendelijk bedankt!!!
gr wouter
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar