close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën 0: Hulp gevraagd bij repareren/vervangen com 2000 Xsara Picasso 200

Bouwjaar: 2006, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Ik heb een Xsara Picasso 2.0 automaat April 2006.
De richting wijzer naar links werkt goed, maar zodra ik deze naar rechts zet knippert die een keer of 4 en stopt er dan mee. Als die ermee stopt gaat opeens ook de stadslichten en dimlichten branden. Beweeg ik nu de hendel dan werkt het weer even en stopt er daarna weer even vrolijk mee.Ik merk nu ook dat na het starten alleen de stadslichten aangaan. Dan weer opeens de stads en dimlichten. Als ik zelf de dimlichten aanzet werkt alles weer wel gewoon goed.Ook de ringtingaanwijzers.
Ik heb begrepen dat de problemen komen door com2000. Dat zou dus alle stuurschakelaars moeten zijn wat ik als leek dus begreep.


Ik heb geprobeerd de kap op het stuur te verwijderen dit is wel gelukt maar verder kom ik niet en durf ik ook niet te gaan. Het

Groet,

vand.M

Geplaatst door

vand.m (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Van D.M

Het aanbieden van werkzaamheden is op dit forum niet toegestaan.
derhalve kan men u wel van informatie voorzien zodat u de werkzaamheden zelf kunt uitvoeren.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

13 jaar

OK! Zal mij er aan houden.
Weet iemand dan hoe ik de airbag zonder grote risico`s uit het stuur kan halen?
En weet iemand of de com2000 is open te maken om deze evt. te repareren?Of heeft iemand een andere oplossing?
Het gaat dus om een Xsara Picasso 2.0 automaat van April 2006.

vand.M

vand.m 0

13 jaar

Eeven een update!
De airbag is er inmiddels uitgeweest en kon toen verder met het stuur verwijderen en daarna de com2000 er uit gehaald. Kontacten gereinigd met contact spray iets bij gebogen en alles weer in elkaar gezet.
Toen opeens de meldig "Storing Airbag".Alles weer los gehad open gemaakt nagekken connector zat niet helmaal goed. Daarna geen melding meer gehad. Maar nu komt het. Opeens ging het li.raam niet met 1 druk op de knop dicht maar telkens 5 cm. tegelijk. En zo bij elke keer drukken dus 5 cm.
Achter wisser doet ook niets meer en ook de achterruit sproeier niet meer. Ri.wijzers werken alleen als deze zelf aanzet op stads en dimlicht.
Deurvergrendeling gaat soms wel en soms niet met de afst bed. open en dicht. Gaat wel altijd open in het slot.

Gaat nu een andere stuurschakelaar (com2000) monteren. Weet iemand of deze daarna opnieuw ingeleerd moet worden? Of gaat alles gewoon weer van zelf normaal werken als ik alles heb gemonteerd.
En wat kost inleren bij de garage want dat ken ik uiteraard zelf niet.

vand.m 0

13 jaar

Inlleren moet als er ESP op de auto zit, ca. 15 min. werk,

306 cabrio 0
badge

13 jaar

Bedankt.
Mag aannemen dat met de door mij aangeleverde gegevens (onderdeelnr. chassisnr.) een garage weet of er ESP opzit. Maar goed, als ik eerst de stuurschakelaar monteer zie ik toch vanzelf of er iets niet goed werkt?
Dan is het toch tijd genoeg om deze te laten inleren. Misschien heb ik de schoongemaakte ook wel goed gedaan maar moet deze alleen ingeleerd worden.
Maar als deze niet goed blijkt te zijn en ik monteer straks de andere moet ik wel 2X betalen voor inleren.
Ik weet zojuist dat een garage €70,00 rekent voor inleren. Geen idee of dit een normaal tarief is.

vand.m 0

13 jaar

Voor de volledigheid nu het eindresultaat!
De stuurschakelaar gemonteerd. Beetje lastig om het stuur weer netjes recht terug te zetten. Die stond met de wieln recht toch iets scheef. Ik heb nog gezocht naar een referentiepunt o.i.d. maar niet gevonden. Dus maar een paar keer opnieuw terug gezet en nu staat alles weer recht. De stuurschakelaar werkt weer perfect!
Was nog niet veel gebruikt alles voelt weer als nieuw. Inleren dient te gebeuren als je toch storingen gaat krijgen.
Bij een nieuwe schakelaar schijnt de stuurhoek altijd ingeleerd/aangemeld te moeten worden.
Bij een gebruikte schakelaar uit een andere auto kan de stuurhoek wel of niet kloppen.
Klopt het niet dan zou ik storingen kunnen krijgen. Voorlopig werkt alles goed en zal ik volgens de garage waarschijnlijk dan ook geen storingen krijgen. Dat merk ik dan vanzelf de komende tijd.
Schrok even toen het li.raam opeens begon te haperen te stotteren,maar na een paar keer op en neer werkte ook die weer normaal. Schijn normaal te zijn na los koppelen van de accu.
Dus deze topic mag dus als afgesloten worden beschouwd. Bedankt voor de reactie`s.

vand.m 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 0 of stel zelf een nieuwe vraag.