Wij hebben hier een BX 19 TZI, multi-point, met het volgende probleem. De motor slaat goed aan en loopt goed stationair, als je vervolgens gas geeft begint de motor onregelmatig te lopen, motor managementlampje licht op gelijk met de frequentie van inhouden, overslaan en vervolgens valt de motor in een keer uit.
Vervangen en gecontroleerd, moduul, bobine, bougiekabels en brandstoffilter.
Valse luchtlekkage verholpen, signaal luchthoeveelheidsmeter gecontroleer met scope. Wie weet er nog raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofdruk ook gecontroleerd en kun je hem ook uitlezen?, want dan weet je iets meer. Wij hebben een gasfles waar we met een slang in de inlaat wat gas kunnen bijgeven. Als hij dan wel goed loopt weet je gelijk of het in het brandstofsysteem zit of in het ontstekingssysteem.
Siem,
Ik heb de auto uitgelezen, geen foutcode's opgeslagen, brandstofdruk gemeten, blijft keurig tussen de 2.8 en 3.1 bar. Pendelen van lambda-sonde gecontroleerd, waarde wisselt netjes tussen 0.155 en 0.825 . Overigend slaan de bougie's wel snel zwart geroet aan.
Als ik brandstof uit de tank pomp ziet deze er schoon uit.
Gaskleppotmeter drie draads voeding 12V aanwezig.
Distributietiming gecontroleerd m.b.v pennen, alles optijd, terwijl het lijkt alsof dit
niet het geval is, motor gaat rauw en onregelmatig lopen en slaat vervolgens af.
Stationairloop is prima.
Rara?
Jan
Uitlaat dicht ?????
Katalysator?
17 jaar
als er een losse map-sensor op zit heb je grote kans dat daar het probleem zit. Ik weet nog dat dit in de bx tijd regelmatig voorkwam.
Ook had de motorcomputer wel eens een massaproblemen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar