Citroën Xantia: inzakken voorzijde Xantia 1999

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste mensen, ik heb een probleem met een Xantia , nadat er door een dealer een verdeelblok van de vering onder de motorkap vernieuwd is(lekke 0 ring) zakt de auto als hij een paar uur niet gebruikt is. Dit was voor de reparatie niet het geval auto bleef keurig hoog staan.Veerbollen zijn bijgevuld, Is er niet een of andere regelschroef die de terugstroom van de olie tegenhoud cq vertaagd? Bij voorbaat dank voor de reaktie.

hansmeys

Geplaatst door hansmeys (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xantia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

mcitr. (0), 18 jaar geleden

terugggaan naar het bedrijf dat aan je auto heeft gesleuteld; op het verdeelblok zit een bout(sleutel 12) die, als die iets open staat zorgt dat het systeem drukloos wordt(opdat er daarna gesleuteld kan worden aan de hydrauliek)
Wat ook kan is dat niet het goede anatal vulringen isgemonteedr in het verdeelblok waardoor te weing tegendruk wordt geboden en e.e.a. niet op niveau wordt gehouden. Dan kan het ook nog zo zijn dat er met het afsluitsysteem (electrisch zodat dat auto ook als hij niet loopt op niveau blijft) geklooid is.

hansmeys (0), 18 jaar geleden

Teruggaan naar de dealer waar de verdeelklep(lees ontlastklep) geplaatst is weet er geen oplossing voor.Voor de goede orde klep zit onder het oliereservoir.Iemand nog enig idee wat dit kan zijn? BVD

Santa (0), 18 jaar geleden

Een dealer die wel de klep kan plaatsen en vervolgens bij klachten het niet meer weet?
Je bent toch wel bij een Citroen-dealer geweest, Hans......?

hansmeys (0), 18 jaar geleden

Is een officiele Citroen dealer, ik overweeg nog ff een brief naar Citroen Nederland te schrijven, maar ik heb mijn hoop op dit forum gevestigd

Santa (0), 18 jaar geleden

Heb je de dealer de punten medegedeeld die Marcel heeft opgesomd? Je mag toch ZEKER van een Citroen-dealer verwachten dat die weet hoe dit hydropneumatische systeem werkt en wat de oplossingen zijn bij problemen bij dit systeem??!! Moet toch niet mooier worden..... Liever naar de dealer..........?? Pfffffffffff.......!!
Hans, de importeur zal zich hier niet zo druk om maken en je terug verwijzen naar de dealer. Je moet de dealer schriftelijk op de hoogte brengen van je klacht en hen opdracht geven om de klacht te verhelpen.

mcitr. (0), 18 jaar geleden

Hans, als het euvel echt ontstaan is nadat de reperatie is uitgevoerd moet je het probleem ook daar zoeken. Wellicht is de lekkage ontstaan omdat er in het verdeelblok iets niet goed is gegaan. Als de dealer dan alleen de afdichting vervangt en het probleem blijft bestaan schiet je er niets mee op.
Wat dan het meest handig is, is om gewoon het gehele verdeelblok te vervangen door eentje van de sloop; bel Vos in Boven Leeuwen eens, die heeft van recente auto's veel liggen voor redelijke prijzen. Laat dit niet door diezelfde dealer doen; die weet als ook andere dealers niet zo goed waar ie mee bezig is. Bovendien zal die je een nieuw blok verkopen en die zijn schrikbarend duur.

mcitr. (0), 18 jaar geleden

kleine correctie; ik bedoel niet alle andere dealers, er zijn zat goeie bedrijven, maar sommigen....

hansmeys (0), 18 jaar geleden

Beste medeforummers, voor de goede orde ff een rectificatie. Het is de ontlastklep ONDER het oliereservoir, die vanwege O ring lekkage vervangen is en niet het blok met sleutel 12 bij de veerbol waar je de druk er mee af haalt.In mijn ogen is het een ontlastklep met 4 aansluitingen.Volgens de factuur is het een ontlastklep en in mijn ogen een verdeelblok. Op de rijstand zakt hij na een uur terug naar beneden bij stilstand.Hopende op een oplossing, Hartelijk dank bij voorbaat

auto haarlem (0) PRO, 18 jaar geleden

Beste mensen,
We hebben het hier over de restdrukklep die inderdaad onder het oliereservoir van het veersysteem zit.
Weet je overigens zeker dat deze is vervangen? Heb je het oude onderdeel gezien?
Wat vaak gedaan wordt is dat alleen het O-ringetje vervangen wordt en dat daarbij misschien de veer of plunjer weggesprongen is.
Je weet het nooit zeker met dealers !

hansmeys (0), 18 jaar geleden

Beste Heer Verhoeven, dealer heeft de restdrukklep vervangen en aan mij meegegeven, ik heb hem ff opengeschroeft, er zit aan een kant een veer in, hoort dat zo ? Zoja, ga ik hem zelf terugplaatsen met een nieuwe O ring en dan kijken of hij het net weer doet als voor de reparatie, alvast bedankt

auto haarlem (0) PRO, 18 jaar geleden

Dit klopt!

hansmeys (0), 18 jaar geleden

merci, ik weet genoeg, bedankt

hansmeys (0), 17 jaar geleden

Beste mensen, ff een upgrade : probleem is verholpen.Na in begin april bij de dealer geweest te zijn, wisten ze geen oplossing. Verleden week ben ik opgebeld dat er een oplossing was. Auto weggebracht, smiddags weer gehaald en ja hoor, keurig op hoogte blijven. De restdrukklep zat op zijn kop gemonteerd. Wist ook niet dat dat mogelijk was.PROBLEEM OPGELOST

mcitr. (0), 17 jaar geleden

Goed vol gehouden Hans; dat ze dat niet iets eerder zagen, welk bedrijf was dat?

hansmeys (0), 17 jaar geleden

Beste mcitr., de aanhouder wint,ik ben zelf benaderd door dealer(namen noem ik niet) dus al met al wel resultaat, ben er wel blij mee.Waren geen kosten aan verbonden(gelukkig maar, had ik weer wat te steggelen gehad) Bedankt voor het meedenken, tot schrijfs

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.