close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xantia: xantia stottert bij accellereren op gas en benzine

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 18i 16v

ag autogas multipoint vacuuminjectie
bij gas geven inhouden en stotteren
bij koude motor soms tot 10 minuten rijden voor systeem op gas overschakelt
motor management uitgelezen geen problemen. na resetten probleem minder maar niet weg. op benzine niet echt probleem maar wel merkbaar op gas af en toe een drama vooral bij wegrijden opschakelen en snel optrekken.

Geplaatst door

sjaxantia (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sjaak Ag dgi of sgi?

j.romijn 0
badge

18 jaar

John,

bedankt voor je reactie.

eerlijk gezegd weet ik niet de verschillen tussen dgi en sgi.
Het systeem bestaat uit een verdamper een regelklep. In die klep is ook een meet unit gemonteerd voor doorstroming of drukverschil en een sensor die veel weg heeft van een temp of condens sensor.
De regelklep regelt voor de vier injectoren tegelijk, deze zitten vlak voor de inlaat klep in het spruitstuk en worden dus door onderdruk in het spruitstuk opengetrokken.

sjaxantia 0

18 jaar

Sjaak, Bij sgi worden de injectoren elektrisch bedient er zit een stekkertje op,bij dgi is er maar een injector

j.romijn 0
badge

18 jaar

john,

In mijn geval zijn er 4 injectoren en daar zit geen stekertje op; een tussen vorm of zoiets? zie foto

sjaxantia 0

18 jaar

[quote=sjaxantia]john,

In mijn geval zijn er 4 injectoren en daar zit geen stekertje op; een tussen vorm of zoiets? zie foto[/quote]
[url=http://img91.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img91.imageshack.us/img91/3448/11...[/img][/url]

sjaxantia 0

18 jaar

Sjaak, jou installatie is een Dgi en die vier dingen met die 4 slangen heten nuldrukregelaars daar wil wel eens een membraam in lek raken. maar de grootste boos doener is over het algemeen de injector,dat is die zwarte moduul waar die ene dikke slang van de verdamper aan vast zit en aan de andere kant die vier dunne slangen. Als je eens zoekt op problemcar vin je daar heel veel informatie over.

j.romijn 0
badge

18 jaar

John, die dgi injector op de foto zit op de kop? maakt dat niet uit? mijn 2e vraag is lengte van de slang tussen verdamper en de dgi injector, kun je dat beter kort of lang houden. Bij mijn auto is dat 41 cm lang?
alvast bedankt.

s.metin 0

18 jaar

Metin, hoe de injector gemonteerd wordt maakt volgens mij niet uit en de lengte van de slang is goed zo 10cm meer of minder maaktgeen verschil als hij maar niet kan knikken.

j.romijn 0
badge

18 jaar

John, thanx voor je reactie.
Ik zou denken dat je de slang tussen de verdamper en de injector beter zo kort mogelijk kunt houden, hoe langer de slang des te meert tijd het kost om de gas richting injector te krijgen en om juiste druk te bouwen?
Is het verstandig dat ik mijn slang ook ga verkorten na +/- 20 centimeter?

s.metin 0

18 jaar

Nee want het motorblok beweegt en de verdamper niet dus de slang moet dat ook opvangen. Wat de druk en de vultijd van de slang betreft daar heeft de lengte van de slang weinig invloed op want dat duurt enkele milliseconden en vol is vol.

j.romijn 0
badge

18 jaar

wat is betrouwbaarder, SGI if DGi

mcitr. 0

18 jaar

Volgens mij is SGI vrijwel niet geleverd want dat was in de periode dat niemand lpg meer wilde.

j.romijn 0
badge

18 jaar

ik heb een offerte opgevraagd bij een gasbedrijf en men zei dat alleen een SGI op mijn xantla 1.8 16v kan worden gemonteerd. ik wil een Vialle LPI maar die kwam voor deze auto in de catalogus niet meer voor.
heeft iemand daar andere info over?

mcitr. 0

18 jaar

Marcel Vialle heeft volgens mij nooit lpi voor Xantia ontwikkeld want lpi is van na die tijd.En ze gaan voor oude modellen geen kosten meer maken.Maar ik denk dat het wel zou kunnen want zover ik weet gebruikt vialle de besturing van de benzine computer om hun lpi installatie aan te sturen.Je moet alleen het schema op de kop zien te tikken om te zien wat er mogelijk is.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Hallo John, ben inmiddels wat verder. Er is een LPI voor deze auto te bestellen voor 2000 incl. alles. Voor de peugeot 306 namelijk is deze installatie van Vialle nog steeds leverbaar. Mijn Xantia heeft motorcode LFY en dat is excact dezelfde als de 1.8 16v van de 306. Ga dat toch wel heel interessant vinden.

mcitr. 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.