Goedenavond allen,
Sinds afgelopen vrijdag ben ik de tevreden eigenaar van een Saxo 1.4 VTS. Na een goede koninginnennacht te Groningen rijden we op de eerste warme dag van 2012 naar huis, naar Amsterdam. Daar viel mij erg op dat onze kachel/blower niet echt koud wordt. De stand-regelaar (blower) werkt op alle standen, de warmteregelaar werkt op zich goed, warm is ook echt lekker warm, maar koud is het lauwer dan een te duur biertje op koninginnennacht.. Waar kan dit mee te maken hebben? Ik vind overal klachten over een niet warm wordende kachel, maar niet andersom. Heeft dit te maken met de interieurfilter of moet ik het in de bediening van de regelaar zoeken?
Alvast bedankt voor jullie moeite en ideeen!
Groet,
Floris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zonder airco wordt de kachel nooit kouder dan de aangezogen buitentemperatuur, als de wind over de motorkap wordt aangezogen, komt daar ook nog wat motorwarmte bij.
Als je airco op de auto hebt zitten, controleer die dan eerst eens.
Hi Hellbat,
Bedankt voor je reactie. Mijn auto heeft geen airco en moet het doen met de lucht van buiten inderdaad. Ondanks dat het de warmste dag van het jaar was, tot nu toe, is het niet boven de 20 graden uitgekomen op het moment dat wij reden. Neem daarbij onze snelheid, 120/130, dan mag je denk ik wel meer verwachten dan de warme lucht die wij naar binnen kregen..
Ik heb een aantal auto's versleten, waaronder een aantal met airco, welke ik NOOIT aan heb gehad omdat ik niet tegen de droge lucht kan en zelfs mid-zomer in Frankrijk hebben we koelere lucht uit de blower/kachel gekregen dan nu. Ik vermoed dat er daarom iets meer aan de hand is, maar weet niet in welke hoek ik het moet zoeken :)
Heb je nog ideetjes?
12 jaar
Hangt er een beetje vanaf wat voor soort bedieningspaneel je in de auto hebt.
Regelmatig maak ik het wel mee dat er een plastic lipje van een kabeltje afbreekt, waardoor je de kabel niet meer volledig kunt uitduwen, en dus een bepaalde klep niet helemaal open of dicht kunt zetten. In het geval van een electronische aansturing ( met stelmotortjes ) zou een motortje of klep vast kunnen zitten. Openmaken en kijken is mijn advies.
Hey Hellbat,
Ik heb een simpele schuif om de temperatuur te bedienen. Ik neem aan dat daar een kabeltje achter zit die de boel regelt? Is dit een kwestie van de middenconsole los halen? Ik ben een auto-beet maar grijp elk avontuur aan om meer te weten te komen van mijn auto ;)
Nogmaals bedankt voor de vlotte reacties en het meedenken!
12 jaar
Yep, als je een simpele schuif hebt, zal daar inderdaad een soort handremkabelsysteem van een fiets achter zitten. Hoe je die middenconsole moet loshalen kan ik je niet vertellen. Constructeurs en interieurontwerpers lijken er een sport van te maken schroefjes op de meest onmogelijke plaatsen weg te stoppen, en als je denkt dat het nooit meer gaat lukken de zaak heel te demonteren, kan het zijn dat alles nog maar op 1 veerklemmetje vastzit.
Goed kijken, goed kijken, goed kijken.
Ik voel een mooi weekend-klusje aankomen! Ik zal mijn bevindingen hier bijhouden!
Fijne avond/nacht verder!
12 jaar
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar