close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xantia: Koelvloeistof komt bij motorolie (na vervangen koppakking)

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Direct na het vervangen van de koppakking komt er behoorlijk wat koelvloeistof bij de motorolie in. Reservoir koelvloeistof stroomt gelijk weer leeg als er wordt bijgevuld.

Koppakking die er tussen is gezet is origineel citroen. Oliekoeler is al getest maar daar lekt hij niet naar oliekanaal toe.
Alle slangen en leidingen lijken weer op de goede plek te zitten..

Voordat de koppakking vervangen werd bouwde het systeem geen druk op en er zat ook nog geen koelvloeistof bij de olie want het oliepeil stond tussen min & max en de olie was zwart.

Iemand een idee waar de koelvloeistof naar de olie kan stromen?

Geplaatst door

viper (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit de koppakking goed wat dat is eigenlijk het eerste waar je aan denkt.
het volgende is zitten alle koelwater slangen goed aangesloten en niet een op een verkeerde plek waardoor koelvloeistof de motor inloopt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

bedankt voor je reactie. ik kon zelf ook alleen maar op deze mogelijkheden komen..

De reden voor vervanging van de koppakking was dat er olie bij de koelvloeistof zat. De temperatuur liep ook niet op.

Nu is het probleem dus andersom, koelvloeistof bij de olie..

viper 0
badge

17 jaar

ben je er nog uitgekomen wat de oorzaak is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

oorzaak nog niet bekend, wordt weer naar gekeken als er meer tijd voor is!

viper 0
badge

17 jaar

nou dan wacht ik het af ik ben wel benieuwd.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

ik weet even niet wat voor motor, maar bij natte cilinderbussen zou dit te verklaren zijn ,dat de pakking van de cilinder lek is geraakt...
wat evt ook kan is een scheurtje in de kop,maar dan zou je het water van de kop naar het olieafvoer punt moeten zien komen, zonder klepdeksel kijken dus, evt wat druk op het koelcircuit zetten met lucht... het sissen ervan zou je op de plek van het euvel kunnen brengen.

mvgr wupke

kreazyV8wuppo 0
badge

17 jaar

Inderdaad lekkage via de afdichting van de natte bussen............ Motortje er maar even uithalen dus helaas...........

paulmichiel 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.