Heb de cilinderkop laten vlakken en de koppakking vervangen. Er is nu > 5 mm klepspeling op cil. 1 inlaatklep en op de uitlaatklep is er geen speling, ook als de stelbout maximaal open is gedraaid.
Ik vermoed dat het aan de tuimelaaras ligt maar wat kan ik daar nou verkeerd aan doen? De as is gemarkeerd en niet verkeerd om gemonteerd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Cilinder staat wel op compressie ? zuiger bovenin .
hoe stel je de kleppen ik heb zo iets nog nooit mee gemaakt.
groetjes jan.
De disriem zit er nog niet op. Het gat in de nokkenaspoelie is uitgelijnd met het gat in de kop en de nokken van cil. 1 staan dan ook ongeveer onderaan.
9 jaar
ja maar je moet de kleppen wel op tuimelen zetten voor dat je ze kan stellen.
heb je wel eens kleppen gesteld.
en monteer eerst de distrubutieriem draai de motor rond en ga dan kleppen stellen.
groetjes jan.
Ik heb zonder disriem een hefboom nodig om de nokkenas rond te draaien. Dat is niet goed.
Als de nokken van cil.1 onderaan staan dan moeten de kleppen uiteraard dicht zitten maar de uitlaatklep blijft nu open.
9 jaar
Meestal is het moment om een nokkenas rond te draaien zo'n 50 nm
Je kunt de nokkenas wel draaien maar zorg dan dat de zuigers allemaal halverwege hun slag staan.!!!
De speling die je nu hebt komt ZEER waarschijnlijk door een kromme klep.
Groet en Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar