Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een Saxo VTS 1.6 uit 1999.
Als ik tijdens het rijden de motor zwaar belast en ik kom bij de 5 a 6 duizend toeren dan houd hij enorm erg in (flink stotteren) en begint er een lampje te knipperen op het moment dat hij stottert (geel motorblok met -K er op).
Ik heb een monteur de auto laten uitlezen maar er waren geen fouten. Toen hij er mee had gereden zei hij dat het volgens hem de toeren begrenzer is maar hij vond het wel een vreemde. Want hij reageert best heftig.
Mocht de beschrijving onduidelijk zijn, dan wil ik best wel een filmpje maken van het moment, misschien dat het dan duidelijker is.
-Matthias
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Andere monteur zoeken, want dit is duidelijk NIET de toerenbegrenzer.
Er gaat iets dusdanig fout dat ook de motor-computer begint te klagen middels het knipperende lampje.
Opnieuw laten uitlezen, nu door iemand met de juiste (Citroen) apparatuur.
In het ergste geval zul je dat rijdend moeten doen en eerst de fout opwekken.
Voor de rest van de tijd uit de gevarenzone blijven, anders sneuvelt je katalysator ook nog.
Mogelijk is de brandstofopbrengst van de benzinepomp te klein of het brandstoffilter verstopt.
Hartelijk dank voor uw reactie. Voor we gingen rijden zij hij dat inderdaad de brandstofpomp wat moeite zou hebben bij hoge toeren.
Ik ga ook nog eens langs bij een andere monteur (een van citroen) en leg daar het probleem voor.
Mocht ik de oplossing hebben gevonden dan post ik die hier ook meteen.
9 jaar
Matthias,
citeren van een voorgaand bericht is niet nodig (dat hebben we al gelezen)
Gewoon direct antwoorden volstaat.
mvg.
Moderator problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar