Ik heb onlangs een C5 break aangeschaft. Ik ben er erg tevreden mee, echter de koppeling grijpt erg hoog aan. Ik zag dat de koppeling hydraulisch bediend wordt en verder kon ik geen afstelmogelijkheid ontdekken.
In het citroen forum wordt beweerd dat de koppeling zelfinstellend is. Kan daar helemaal niets aan in/afgesteld worden?
Verder zegt men dat de hedendaagse materialen niet meer zo goed zijn en de koppeling misschien al versleten is? Is dat op een of andere manier te meten/controleren? Op de handrem in 1 valt de motor stil bij het wegrijden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Ik rijd zelf ook met een C5 en heb met twee anderen C5én gereden. Allemaal hebben ze een (in het begin) raar aanvoelende koppeling. Ook ik ben teruggegaan naar de dealer maar het was echt in orde. En er was niets aan te verstellen. Een versletten koppeling merk je wel wanneer je het motortoerental wel hoort en ziet versnellen maar de reactie van de auto achterwegen blijft, dit natuurlijk met flink willen p[trekken en de koppeling helemaal los. P.S. ik ben geen auto monteur! Succes
Tom,
Ik heb weliswaar geen Citroen maar een peugeot 406. Een zusje van jouw auto. Motoren, versnellingsbakken, electronische componenten etc. zijn allemaal identiek. Jouw auto is ingetwijfeld voorzien van de EW10 motor uit het PSA concern met een versnellingsbak die uit de zelfde hoek komt.
Mijn 406 heeft een koppelingspedaal dat minsten 4 cm zit boven het rempedaal. Ik heb deze auto meer dan een jaar en heb meer dan 30.000 km.gereden. Alles is hetzelfde gebleven. Maak je geen overbodige zorgen!
gr.
Cees
19 jaar
Bedankt voor de reakties. Ik heb afgelopen maand bijna 5dkm ermee gereden en het went wel. De koppeling werkt nog net als eerst.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar