Als de motor koud is loopt deze zeer onregelmatig. Het lijkt wel of de ontsteking voor een korte tijd wordt onderbroken. Schakel je over op benzine dan is het probleem verdwenen, ook is het gasverbruik sterk gestegen. De motor levert op gas ook veel minder vermogen, wat te merken is als de auto een aanhanger trekt of een heuvel op rijdt. De motor heeft 265000 km gelopen. Ik heb kort geleden voor de derde maal de kleppen gesteld en tevens de compressie gecontroleerd (warm tussen de 12 en 13 bar) In het afgelopen jaar zijn de verdamper,de stationair stappenmotor en de lambda sonde reeds vervangen. De computer is door een dealer gecontroleerd, daarbij er is geen foutcode gevonden.
Herkent iemand dit en/of weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het een AG DGI, of AG SGI installatie installatie? Bij DGI is de dgi-injector een zwakke onderdeel.
Op benzine geen problemen? Alle klemmetjes op de injector, verdamper etc goed?
Wordt de verdamper enige tijd na het rijden wel warm?
Het is een AG SGI installatie en alle aansluitingen zijn in orde de verdamper wordt warm .Bij een warme motor zijn de problemen van het onregelmatig lopen ook grotendeels verdwenen Naar mijn idee is het ook meer een elektrisch of elektronisch storing maar bedankt voor de reactie .misschien heb je nog andere oplossingen
18 jaar
Onno, ik heb een 406 1.8 8 klepper..
Als een auto een 'lichte storing ' op benzine heeft , dan is er over het algemen betreffende storing bij het rijden op LPG meer merkbaar.
Hoe zijn je bougies, bougiek kabels en je luchtfilter ? Ik gebruik zelf NGK BKR6EK bougies, bevalt mij wel goed.
Wat bedoel je precies met 'onregelmatig lopen' heb je ook schommeling in je toerental? Heb je de stappenmotor en gasklephuis schoongemaakt?
grtz,
18 jaar
Sel : de bougies,kabels,luchtfilter,stappenmotor zijn vernieuwd, de rest is allemaal gecontroleerd en schoongemaakt. met het onregelmatig lopen bedoel ik dat het lijkt of de ontsteking een kwart seconde wordt onderbroken om daarna weer tien seconde goed te funktioneren.Ik weet niet of er een methode is om de ontstekings spoel te controleren , Misschien kan iemand me dit mailen. Bij voorbaat dank.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar