Door de hevige koude heb ik de brandstofleiding bovenop het filterhuis niet goed genoeg vastgezet. Na het starten van de auto heb ik hem stationair laten lopen om de accu weer op te laden. Toen ik na een halfuurtje terug kwam was hij afgeslagen. Hele motorblok onder de diesel, filterhuis half leeg. Er zat vooraf gelukkig niet veel diesel meer in de tank. Ben uren bezig geweest (brrrr) om het motorblok schoon te maken. Heb het filterhuis met diesel gevuld en 5 liter diesel in de tank gedaan. Maar een proefstart lukte niet. Kan het zijn dat er teveel lucht in de brandstofleidingen is gekomen, of zijn er andere opties.
Bedankt!!
Groet,
Poeke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je meerdere malen contact aan en uit gezet voordat je ging starten? Zodat ook de leidingen weer gevuld worden.
Dank voor je reactie.
Ja ik heb minstens 10 keer kontakt aan en uit gezet. Vanmorgen met een opnieuw opgeladen accu doorgestart. Hij leek bijna aan te slaan maar toen was de (nieuwe 70Ah accu) toch weer te leeg. Maar kan ik iets kapot maken met doorstarten?
12 jaar
Als je HD pomp droog staat te draaien lijkt me dat niet goed. Maar als hij bijna aanslaat zal dat waarschijnlijk (??) niet zo zijn.
12 jaar
Het starten is gelukt. Dat probleem is dus opgelost. Maar de onderliggende oorzaak was vermoedelijke een te langzaam lopende startmotor. Maar die is bij deze auto voor mij niet te vervangen, ligggend op mijn rug op de koude betonnen vloer. Dus hij is nu naar de garage voor een ruilstartmotor. Medankt vor de hulp.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar