close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: Motor loopt nog even door na uitschakelen met kontaktsleutel

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

De motor draait nog even door nadat je het kontakt hebt uitgedraaid. ( lijkt op nadieselen )

Daarna gaat de computer in de noodloop. Indien het kachelpanneel is ontkoppeld dan is het probleem over.

Iemand bekent met dit probleem?

Geplaatst door

witte12281 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Storingscode P1138 aanwezig ?

GOVA 0
badge

16 jaar

Ja die is aanwezig P 1138

witte12281 0
badge

16 jaar

Controleer en/of reinig de stekker van de brandstofdruksensor onderaan de rail. Indien dit OK is zit de fout bij de HD-drukregelaar achteraan op de HD-pomp . Indien de bedrading (2draden) OK zijn is de brandstofdrukregelaar defect .

GOVA 0
badge

16 jaar

Hallo Gova,

Maar hoe kan het dan als het kachelpanneel afgekoppeld is dat hij het dan perfect doet?

witte12281 0
badge

16 jaar

Heeft er niets mee te maken. Toeval

GOVA 0
badge

16 jaar

OK we gaan het uittesten je hoort wel

witte12281 0
badge

16 jaar

Helaas beide onderdelen op de pomp vervangen en geen resultaat.

witte12281 0
badge

16 jaar

P1138 heb je als er een interferentie is tss brandstofdrukregelaar en brandstofdruksensor. De brandstofdruksensor staat op de rail, niet op de pomp. Het is ofwel de brandstofdrukregelaar, ofwel de brandstofdruksensor op de rail, of je bekabeling. Nergens anders hoef je te zoeken. Kan je de brandstofdruk zien met je diagnosetoestel ? Heb je de bekabeling nagekeken. De stekker op de brandstofdruksensor bestaat uit 2 stukken, ergens ter hoogte van de oliefilter staat er nog een 3-polige gele stekker. Heb je een schema?

GOVA 0
badge

16 jaar

Ja we hebben beiden vervangen en we kumnnen de brandstofdruk zien met onze Delphi tester. De druk is echter niet zichtbaar als het contact uitgeschakeld is. Er blijft nog wel even spannning op alles staan. De bekabeling van de gehele motor hebben we van een andere goed funcionerende auto overgezet en geen resultaat. We hebben inderdaad een goed schema en alle van belang schijnende draden door gemeten maar geen gekkigheid gevonden.

witte12281 0
badge

16 jaar

had onlangs zelfde storing. hierbij sloeg ook de motor stationair onregelmatig af doordat de brandstofdruk naar 500 bar liep. brandstofdrukregelaar op hd-pomp vernieuwd ondanks dat de aansturing hiervan gemeten met scoop in orde was.
J.E

janh5107 0
badge

16 jaar

Het euvel is ook dat hij het niet altijd doet maar de regelaar is al vervangen en dat hielp niet.

witte12281 0
badge

16 jaar

Toch blijf ik bij mijn standpunt.

GOVA 0
badge

16 jaar

Je zou eens kunnen contr of de koelvin draait op het moment als je hem afzet en hij door blijft lopen.
Oiram

Nee dat is niet van toepassing

witte12281 0
badge

16 jaar

We hebben op aandringen van de klant een relais geplaatst om de drukregelaar op het juiste moment uit te schakelen en dat helpt wel. Het euvel is verholpen alleen wat nu de precieze oorzaak is geweest is nog onduidelijk.

witte12281 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.