close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara picasso: niet meer aanslaan na lege tank

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi comenrail

klant heeft tank leeg gereden, na diverse ontlucht pogingen wil de motor niet meer aanslaan.
heeft iemand sugestie`s

Geplaatst door

verrace (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan mogelijk wezen dat het brandstoffilter is samengeknepen en daardoor geen brandstof bij de verstuivers krijgt heb dit vaker mee gemaakt

en het is wel even makkelijk als je verteld wat je wel gedaan heb want ik kan nog wel meer verzinnen

groeten marco

poppekast 0
badge

17 jaar

brandstof filter is ok en afgevult met diesel.
maar de hogedruk rail pomp geeft geen diesel, zit er een electr. aan voerpomp ? in de tank of zo ?
ps : heb de voertuig gegevens bij gewerkt.

verrace 0
badge

17 jaar

Leidingen op de verstuivers iets losdraaien, starten, totdat alle verstuivers nat worden, vast draaien, proberen te starten.

Er kan lucht in de leiding zijn aangezogen dat de luchtbel net niet over het punt komt om eruit te geraken.

TheoStek 0
badge

17 jaar

bij een comenrail diesel mag je toch geen leidingen los draaien ? bovendien komt er geen diesel van af de
hogedruk pomp naar injectoren .

verrace 0
badge

17 jaar

[quote=TheoStek]Leidingen op de verstuivers iets losdraaien, starten, totdat alle verstuivers nat worden, vast draaien, proberen te starten.

Er kan lucht in de leiding zijn aangezogen dat de luchtbel net niet over het punt komt om eruit te geraken.[/quote]
Dat gaat niet werken de raildruksensor schakeld bij deze actie de hogedrukpomp uit.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Komt er wel brandstof uit de leiding die op het brandstoffilter komt tijdens het starten? Zo nee, dan is je opvoertank in de brandstoftank zeer waarschijnlijk defect.
Als je dus geen brandstof krijgt tijdens starten ook nog even controleren of er spanning op de opvoerpomp komt, zo ja, dan weet je de oplossing.

Deze pompen gaan wel eens vaker defect, zeker als er totaal geen brandstof meer in de tank is!!!!

Blade_357 0
badge

17 jaar

als er een opvoerpomp in de tank zit kan deze defect raken doordat er geen brandstof is
als er geen opvoerpomp in de tank zit kan de hd pomp defect raken
dit valt allemaal uit te lezen bij een dealer ook of er storingen in het geheugen zit m.m.c.

andreas08 0
badge

17 jaar

de opvoerpomp in de tank draaid niet, er komt ook geen spanning op de voedingsdraad bij de pomp.
daar in tegen hoor ik een raar geluid uit een soort relais kastje komen(bruin) deze zit tegen de ecm aan gemonteerd.
geef ik de pomp achter rechtstreeks + draaid de pomp goed maar slaat de motor niet aan.
het rare geluid van het bruine kastje stopt dan wel.
heb ook enkele groen geoxideerde contakten van de ecm gereinigd.
de wagen is sleepend naar mij gebracht en heb het idee dat de klant niet het hele verhaal heeft verteld ?

verrace 0
badge

17 jaar

waarschijnlijk is het beter om een diagnose app. aan de auto te hangen en de div.parameters zoals raildruk,toerentalsignaal etc. te bekijken, anders blijf je aan het zoeken. mvg Diko

diko 0
badge

17 jaar

kijk even bij de botsschakelaar aan de rechterkant deze bedient het dubbele relais die je hoort tikken
de schakelaar indrukken en het is het beste om er een testkast aan te hangen om alle storingen naar voren te halen die in het geheugen staan
ik neem aan dat deze auto starthulp heeft gekregen en bij een verkeerde massa kan er meer aan de hand zijn zoals een defecte computer

andreas08 0
badge

17 jaar

de bots schakelaar heb ik in `t begin al ingedrukt uiteraard maar dat had geen effect.
het bruine relais maakt bij contakt aan een zoemend/kreunend geluid.
het uitlezen van `t storings geheugen gaan we nu eerst doen. . . . wordt vervolgt.

verrace 0
badge

17 jaar

Hoeveel diesel heb je in de tank gedaan?? Weet bij peugeot moet je minimaal 10 liter vullen. Want waarschijnlijk is de motor niet gestopt op het geen brandstof krijgen. Er zit gewoon een beveiliging op dat je de zooi niet kapot rijd. Een paar liter in de tank, kan de vlotter niet meten, vandaar die minimaal 10 liter, waarschijnlijk wordt dan de beveiliging opgeheven. Nogmaals dit is bij Peugeot, neem aan dat Citroen dit het zelfde heeft.

Oja, als er een bosch systeem opzit, heb je wel een pomp in de tank, je hoeft dit systeem ook niet te ontluchten! Siemens heeft geen pomp in de tank, en moet je handmatig met het balgje ontluchten!

Ben benieuwd!

amplifier 0
badge

17 jaar

En al iets gevonden??

amplifier 0
badge

17 jaar

had ruim 20 liter diesel in de tank dus dat moet voldoende zijn.
de electrische pomp in de tank word niet aangestuurd( met rechtstreekse voeding draaid de pomp wel)
de wagen staat nu bij een citroen dealer dus we wachten af.

verrace 0
badge

17 jaar

vandaag bericht gehad, ze hebben een andere ecm gemonteerd ( van schade auto ) auto loopt weer.

ivm lege accu is de wagen opgestart door klant en waarschijnlijk + en - omgewisseld

dit zou de oorzaak kunnen zijn . al dus de dealer.

verrace 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.