Ik heb t probleem met een koude motor. Eerste liep de motor bij koud weer op 3 cilinders. Ik heb toen herhadelijk de motor gespoeld bij elke beurt en er dunne olie gebruikt. Het probleem bleef en word nu erger. Ik heb de hydraulische klepstoters opgeschoont en schuurpapier korrel 1000. Motor loopt hierdoor niet meer op drie cilinders. Nu is het probleem dat het gaspedaalnieg meer reageerd na dat je 20meter hebt gereden. Hij springt dan weer in motorstoring en de motor verzuipt. Bij de citroen dealer geweest eb die heeft hem uitgelezen volgens hun gasklephuis defect. Nieuwe gemonteerd en na 1 rit weer t zelfde. Temperatuursensor lucht inlaat is vervangen geen resultaat. Map sensor is vervangen geen resultaat. Wil nu nog kijken of de eerste labdasensor misschien defect is maar geloof daar niet zo in. Motor is diverse keren uitgelezen en daar komt uit slecht verbranding cilinder 2 storing katalysator. Heb de bougies vervangen voor bosch super4 en de kat is uitgeboord op acvies garage dit omdat er weining vermogen was/is. Dit heeft niet veel nut gehad tot nu toe. Als de motor na 3x starten en 200meter rijden warm is het verbruik normaal zelfs iets zuinigeren dan met een hele kat. Hij hokt ook iets na het vervangen van de bougies wat ik wel vreemd vind overigens.
Het probleem is nu echt erger aan t worden en weet nu niet wat ik goed kan doen. Wie weet raad ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.