Voor remmen lopen warm.
We hebben al diverse malen remblokken vervangen want deze slijten binnen 10.000 km.
Ook klacht de klant dat er rook van de vorremmen komt.
Heb de hoofdremcilinder al vervangen maar zonder resultaat, alle klauwen en remblokken zij goed gangbaar.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn???
Heb ook de remdruk begrenzer hellemaal open gezet , zodat de achter remmen wat meer krijgen.
Het is een auto zonder ABS.
Geplaatst door Garage Janssen (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumpy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Zelf al eens een flinke proefrit gemaakt?
Garage Janssen (0) PRO, 14 jaar geleden
Ja en dan valt het wel mee, het is net of de remklauwen vast lopen als ze steeds warmer worden.
Of het licht aan de klant zijn rijstijl.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Zit de auto ook helemaal vol met spul van een straten maker?
Lainke (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=Garage Janssen]Ja en dan valt het wel mee, het is net of de remklauwen vast lopen als ze steeds warmer worden.
Of het licht aan de klant zijn rijstijl.[/quote]
Zijn de remschijven blauw?
Heb je de geleidingspennen van de remklauwen ook al vervangen en voeldoende ingevet gemonteerd?
Deze pennen zitten in een reparatieset. Op de afbeelding N° 7 (afbeelding opgevraagd ZONDER chassisnr.)
!!! 1 set = voor 1 remklauw. Je moet dus 2 sets bestellen !!!
Is dit een wagen van een bedrijf met meerdere bestuurders?
Ik denk in de eerste plaats aan de rijstijl ;o)
[url=http://img197.imageshack.us/i/remmen.jpg...][img]http://img197.imageshack.us/img197/8284/...[/img][/url]
andreas08 (0) PRO, 14 jaar geleden
ik zou beginnen om met de auto te gaan rijden en daarbij om de temperatuur goed omhoog krijgen desnoods continu remmen als de velgen goed op temperatuur zijn terug naar de garage
en onmiddelijk de brug op terwijl er iemand in de auto zit
draai de wielen rond even remmen en kijken of zodra het pedaal losgelaten wordt of de remmen loskomen
ook hierbij de achterremmen mee controleren
nu weet je ook of het pedaal hoger wordt in warme toestand
Garage Janssen (0) PRO, 14 jaar geleden
Probleem waarschijnlijk opgelost.
Beide zijde remklauw compleet vervangen, was niks direct aan te zien maar.
Maar met nieuwe remklauwen heeft de klant vanaf 25-augustus tot nu geen klacht meer gehad.
Zolang we nu niks meer horen ,nadat de klant heeft gezegt dat het niet meer voorkwam, is het probleem verholpen.
gr peter
ignace (0) PRO, 14 jaar geleden
hoy, mannen jullie probleem v remmen zijn de remflexibels links-rechts niets meer niets minder zelf al 2 maal voorgehad !
groetjes
Lainke (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=ignace]hoy, mannen jullie probleem v remmen zijn de remflexibels links-rechts niets meer niets minder zelf al 2 maal voorgehad !
groetjes[/quote]
En wat is er dan mis met de remleidingen, gekneld, verstopt door vervuilde remolie of simpelweg de doorgang te klein?
Ik persoonlijk kan ik me dan enkel voorstellen dat de leidingen gekneld - lees in de knoop zitten - door verkeerde montage van de remklauwen na het vervangen van de remblokken