Ik heb met mijn Jumpy (2007 nieuw gekocht) net 35.000 km gereden, en bij de onderhoudsbeurt vertelde ze dat de (voor) remschijven aan vervanging toe waren. (ze zijn te dun).
De remblokken waren nog niet helemaal versleten. (ik rij meestal lange afstanden gemiddeld 130 km per dag)
Is het normaal dat je remschijven eerder verslijten dan je remblokken, en dat al met 35.000 km ? Ik heb het zelf nog niet eerder meegemaakt.
En als ik ze laat vervangen krijg ik weer dezelfde type schijven, dus over 35.000 km weer het zelfde verhaal.
Wie weet er een alternatief. Ander merk schijven of remblokken ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik vind dit zeker vreemd.
ik weet wel dat de schijven snel slijten zo bij 100000 km moeten ze vervangen worden maar eerder toch niet.
zeker zou ik de scvhijven niet laten vervangen zeker om dat de remblokken niet op zijn.
en al zouden ze versleten zijn dan zou ik toch de blokken alleen vervangen.
je rijdt veel en het kan niet zo zijn dat de schijven sneller slijten dan de blokken.
dus ik zou pas de schijven vervangen als de tweede set blokken versleten is.
groetjes jan.
Lijkt me sterk, mocht dat wel t verhaal zijn neem eens contact op met de dealer, maar schijven dienen zo wie zo een ton mee te gaan, (afhankelijk van je remstyle)
Normaal is de verhouding 2a3x je blokken is 1x je schijven vervangen.
Grt
15 jaar
[quote=Daan66]Ik heb met mijn Jumpy (2007 nieuw gekocht) net 35.000 km gereden, en bij de onderhoudsbeurt vertelde ze dat de (voor) remschijven aan vervanging toe waren. (ze zijn te dun).
De remblokken waren nog niet helemaal versleten. (ik rij meestal lange afstanden gemiddeld 130 km per dag)
Is het normaal dat je remschijven eerder verslijten dan je remblokken, en dat al met 35.000 km ? Ik heb het zelf nog niet eerder meegemaakt.
En als ik ze laat vervangen krijg ik weer dezelfde type schijven, dus over 35.000 km weer het zelfde verhaal.
Wie weet er een alternatief. Ander merk schijven of remblokken ???[/quote]
De laatste jaren zijn de remblokken veel harder geworden.
Dit veroorzaakt de snellere slijtage van de schijven!
Ben je zeker dat de schijven te dun geworden zijn?
Nominale dikte (mm) 28
Minimale dikte (mm) 26
Als ze niet te dun zijn en een boord hebben, deze afslijpen en nieuwe remblokken monteren.
Als ze echt te dun zijn zal er niets anders opzitten dan heel de boel te vervangen.
Als je blijft rijden met te dunnen schijven zullen deze verbranden, remkracht afnemen én de remafstand toenemen!
Ik vervang de blokken meestal rond 30.000Km en de schijven rond 60.000KM, afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder.
Aan de staat van de remmen kan een ervaren tecnhicus een schatting doen over de rijstijl ;o)
Een mogelijkheid is om op zoek te gaan achter zachtere remblokken die je dan hoogst waaschijnlijk heel regelmatig zal moeten vervangen.
Oké, zal van de week nog eens naar mijn citroën dealer gaan, laat ik ze nog een keer op meten.
Ga ik maar onderhandelen van hoe of wat. Laat wel weten wat er uitgekomen is.
15 jaar
de vooruitgang door diverse systemen zoals het abs en esp tesamen met een regensensor kan er toe leiden dat er tijdens regen rijdend op de snelweg zonder dat de bestuurder het weet geremd wordt om de remschijven te drogen zodat als er geremd moet gaan worden dit ook ogenblikkelijk gedaan wordt zonder tijdsverlies dit zit bij de bosch systemen vanaf software versie 8.0 bij de c4 de c4 picasso de c5 een normaal verschijnsel
bij de jumpy zit het ook in het gewicht van de auto en wat in de auto vervoert wordt de rijstijl heeft een grote invloed als je van stoplicht naar stoplicht jakkert moet je niet raar opkijken dat alles heel snel slijt
begin jaren 90 wisten verkopers goed om remblokken binnen 10.000 km compleet tot op het ijzer op ijzer te rijden
dus er is hier niets nieuw onder de zon
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar