we hebben een probleempje met een Picasso, 155.000 km.
het motorstoring lampje gaat branden en de foutcode is dan P0410 sec.luchtpomp.
De pomp hebben we een jaar geleden al vervangen, stond toen vol water en deze werkt nu naar behoren, echter een paar maanden later kwam de foutcode telkens weer terug.
we hebben recent de temperatuur sensor vervangen, bij het uitlezen gaf de tester aan dat de fout bij -25 graden opgetreden was.
daarna hebben we ontdekt dat de slang van de pomp naar de cilinderkop ergens doorgesleten was, deze is ook vervangen.
na wissen blijft de fout dagen, soms weken weg en de klant zegt dat het lampje gaat branden als ze de snelweg verlaat...
we gebruiken zelf de KTS van Bosch, gisteren met een origineeltester uitgelezen en gewist Fout was toen opgetreden bij 78 graden, rijsnelheid 0km/u.
We hebben gisteren nog het klepje dat aan de cilinderkop zit gereinigd, was niet heel vies.
heeft er iemand nog een suggestie ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een slechte of gecorrodeerde stekkerverbinding of een slechte massa.
als de luchtpomp vervangen wordt ook de afsluitklep vervangen omdat meestal het probleem zich bevindt in water waardoor de pomp defect raakt dit betekent ook dat de afsluitklep met water in contact is gekomen met alle gevolgen vandien
deze luchtklep is om er voor te zorgen dat de motor minder vuil is dan de motor in werkelijkheid is
hij blaast schone lucht in uitlaat gedeelte waardoor de computer ziet dat hij niet boven de vervuilingslimiet komt
Programmeer de pomp gewoon uit motormanagement. Klaar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar