Citroën C15: slecht aanslaan

Bouwjaar: 1994

hoi.
weet misschien iemand wat er gebeuren moet mbt. het slecht aanslaan alleen s'morgens bij eerste maal starten onder een bepaalde omgevings temp.
Na het voorgloeien starten springt niet aan maar veel rook. als motor een maal loopt de hele dag geen last meer ook al staat wagen 4 uur stil.
op aanraden van dealer brandstopomp 1mm later gezet,geen verbetering.
Motor loopt perfect geen roet vorming enz.
Weet iemand hier iets op( toch misschien verstuivers testen ?)

alex pustjens

Geplaatst door alex pustjens (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C15? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

E.TURBO (0) PRO, 19 jaar geleden

gloeistiften heel, gloei relais heel, lucht van retourslangen of brandstofverwarming achter op het blok.

citroenmonteur (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik zou eerst de dingen die E turbo aangeeft goed controleren. Als dit goed is controleer dan eerst de klepspeling. Met name de inlaten willen nog wel eens 'dicht gaan staan' zodat bij koude motor de klep iets open blijft staan. Inlaat/uitlaat 15/30. Verstuivers lijken mij het probleem niet.

auto haarlem (0) PRO, 19 jaar geleden

Inderdaad citrofiel, meestal trekken de inlaatkleppen dicht bij de C15

joop5809 (0), 19 jaar geleden

is de temperatuursensor misschien kapot?

alex pustjens (0), 19 jaar geleden

beste mensen,
kleppen gecontroleerd staan goed, verstuivers getest waren goed, de brandstof pomp 1mm vroeger gezet.
Gloeistiften had ik 2 weken geleden getest waren toen goed, nu weer getest en wat blijkt 3 van de 4 stiften defect, nieuwe geplaatst en start als een nieuwe.Zo blijkt maar weer dat het soms niet erg is om je eigen handelingen nog maals te controleren.Bedankt voor het mee denken.
groetjes Alex.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C15 of stel zelf een nieuwe vraag.