Na start problemen ANWB gebeld. Heeft hem aan de praat gekregen en ben achter hem aangereden met een extra accu (de wegenwacht had geconstateerd dat accu niet bijgeladen werd) naar de ANWB station om verder te kijken wat er verder aan gedaan kon worden. In de garage motor afgezet en niet meer aan de praat te krijgen. Na vele metingen toch op de ambulance naar huis gebracht. Nieuwe accu gekocht (de oude was gaar) gereset zelfs de batterij van de sleutel vernieuw, geeft aan storing in elektrisch gedeelte, antiblokkersysteem, Startblokkering, opnieuw gereset geen resultaat, was er klaar mee ben gaan slapen.
De volgende dag de nieuw Accu was de volledig Leeg. Was de vorige dag niet leeg gestart. Sluiting?? PS Brandstofpomp werk goed!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Echte sluiting zal het niet zijn, dan vliegt er wel een zekering uit.
Als de ANWB zegt dat die niet bijlaadt, ligt het voor de hand eerst in de buurt van de alternator ( wisselstroomdynamo ) te zoeken. Mogelijk is daar iets stuk en lekt daardoor de stroom uit de accu weg.
contr op lekstroom
als de accupool los is geweest moet je de sleutel in portierrslot steken en div malen open en dicht doen tot centrale portiervergrendeling werkt
als je dan sleutel in contact steekt zie je geen storing startonderbreker meer
Met Volle Accu de handelingen verricht, geeft nog steeds aan "storing elektroniche diefstal beveiliging" Zekering?? en dan welke alle zekeringen zijn voor mij goed, een relais misschien.
11 jaar
Ik denk dat je toch beter eerst naar de oorzaak van de lekstroom moet zoeken. Als je die gevonden hebt, is waarschijnlijk alles opgelost.
Omdat de anwb zei dat die niet bijlaadt, denk ik dat de spanningsregelaar in de alternator stuk is. Dit zou ook tot gevolg kunnen hebben dat die de stroom uit de accu laat weglekken.
Lekstroom kun je meten, nadat je alles hebt uitgeschakeld, door aan de negatieve pool van de accu een amperemeter in serie te zetten. Dus negatieve pool los, 1 pen van de amperemeter aan de negatieve pool op de accu, andere pen aan de losgemaakte accuaansluiting, stroom loopt naar de pool op de accu, maar begin met het hoogste bereik van de amperemeter, dan brandt die (meestal) niet door. Volgens de beschrijving in onderstaande link mag de lekstroom maximaal 0.05 A zijn.
Hier vind je uitgebreid hoe je daarmee verder zou kunnen: http://www.fordclub.be/forum/viewtopic.p...
11 jaar
go-tje
Bedankt voor de tip zal er morgen verder mee door gaan.
11 jaar
je hebt dit verricht met volle accu en geeft deze storing nog aan
nu moet je gaan uitlezen op storingen
indien er grote spanningsvallen zijn geweest kan er in de computers iets gebeurt zijn
waardoor er software matige problemen zijn
Aan allen die advies gegeven hebben wil ik bedanken:
De Auto naar de Citoen dealer gebracht geconstateerd de dynamo stuk: is vernieuwd. Nieuwe Accu was reeds geplaatst. Computer uitgelezen. Sleutels opnieuw ingelezen starte nog steeds niet. Hebben toen de deur vergrendeling uitgeschakeld (afstand bediening) Auto is nu alleen met de sleutel te openen maar start en rijd nu wel. Alleen nu doet de radio het nu niet. Kosten 475.
11 jaar
[quote=Sailer 006]Aan allen die advies gegeven hebben wil ik bedanken:
De Auto naar de Citoen dealer gebracht geconstateerd de dynamo stuk: is vernieuwd. sleutels opnieuw ingelezen starte nog steeds niet. hebben toen de deur vergrendeling uitgeschakeld (afstand bediening) Auto is nu alleen met de sleutel te openen maar start en rijd nu wel. Alleen nu doet de radio het nu niet. Kosten 475.[/quote]
maar wat was nu de storing van alles vervangen dynamo, sleutels opnieuw inleren, nog geen resultaat, vergrendeling uitgeschakeld , en nu werkt de radio niet, ik vind het een beetje vaag gedoe sorry dat ik dat zeg, zou wel terug gaan en naar mijn radio laten kijken (kosteloos)
Zal ik zeker doen Jan
11 jaar
Met de auto naar de garage geweest: De automatiche verlichting doet het weer" Als het donker wordt gaat de verlichting weer aan: het foefje is, contact aan en aan linkerkant van het stuur de verlichtingsschakelaar het druk knopje ingedrukt houden tot dat je een piep hoort en walla het doet het. De afstand bediening van de vergrendeling van de deuren deed het ook niet, heb toen het zelfde gedaan, contact aan en heb toen hetzelfde gedaan maar dan links maar ook rechts en op alle knoppen van de hendels gedrukt en waarachtig de afstand bediening van de vergrendeling deed het ook weer en uiteraard heb ook de knoppen ingedrukt van de sleutel, maar daar gebeurde eerst niks mee. Weet dus niet precies wat de goede handeling was, hoofdzaak is de vergrendeling op afstand doet het.
De Radio doet het nog steeds niet, maar daar kijk ik wel naar als het weer beter wordt.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar