Hallo heb hier een c3 staan die slecht loopt stationair.
Foutcode po1170 mengselregeling.
In de BSI permanente storing netwerk carrosserie.
Een paar storingen van overslag maar komen na wissen niet terug!
Bij gas geven reageerd de wagen (motor) goed!
Iemand suggesties ? alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P01170 is een cijfer te veel. P1170 kan ik niet vinden, bedoel je P0170? Want dat is inderdaad mengselregeling.
Misfire codes kunnen daar een gevolg van zijn.
Lees eens met EOBD de Long Term Fuel Trim uit en plaats die. Weet je of het mengsel te rijk of te arm is.
Verder algemene controle op valse lucht, zowel inlaat als uitlaat.
Heeft deze een MAF (luchtmasdsa) of Map (druk) sensor?
Hij oldford ja je hebd gelijk tis inderdaad p0170 sorry.
Nu een lompe vraag van me maar wat bedoel je met: long term fuel trim (iets met brandstof alvast)
De wagen heeft een een map sensor.
Met hem op EOBD uit te lezen kwam foutcode p0300 onregelmatig pingelen van de motor te voorschijn !
Maar in de bsi staat ook een fout: schakeling in de noodloopwaakstand van het carrosserienetwerk(zonder p nummer)
De wagen heeft vroeger eens een bobijn gehad en toen deed hij echter hetzelfde,is hij na de dealer geweest en hebben ze hem moeten up-daten.
Volgens mij staat ie te arm maar ben niet zeker!
Heb nog een oude co tester heb hem er ook nog niet aangehad.
Long Term Fuel Trim is het zelflerende deel van de brandstofinspuiting. Dit is met EOBD uit te lezen in Mode 01 (Live data).
Een positief getal geeft aan dat het mengsel te arm is en een negatief getal dat het te rijk is.
Meestal krijg je pas die code P0170 als de Long term fuel trim op 25% of meer staat (positief of negatief). Dat is een flinke afwijking.
De misfires zullen wel een gevolg van het verkeerde mengsel zijn.
Maar dan kan er wel onverbrande brandstof in de katalysator komen en die vindt dat niet lekker.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot na de katalysator.
Al een 4-gas test gedaan? Wat zijn de waardes?
Wat voor signaal geven de lambda-sondes af?
meet de weerstand eens van je injectoren. de 4 de cilinder (aan de dist zijde )wil nog wel eens oxyderen goed zichbaar in stekkergat .
Hallo ben nog eens aan het kijken geweest.
Het enigste wat ik vond het korste bij voor old-ford zijn vraag was: snelle brandstofcorrectie +- 48.44%
Heb wel gezien dat de lamdawaarde voor en voorbij kat stationnair schommelt tussen de 0en20m.v.
De kat krijgt eten genoeg zo te ruiken,niet goed dus!
Vaccuumleidingen + inlaat zijn goed.
Uitlaatlijn is ok.
4gas meting heb ik nog niet uitgevoerd omdat ik het niet heb.
Verstuiverstekker gecontroleerd en was niet geoxideerd de weerstand was 14.1 ohm.
groeten wouter
Controleer inlaat spruitstuk, controleer MAP sensor, en controleer je lambda sensor (eventueel mogelijkheid te wisselen met een andere C3 ?
Controleer of het systeem geen andere storingen heeft doorgegeven, met name met betrekking tot de verstuivers en de [b]bobines[/b] . bobine gallerije kan al best aan het hemelen zijn.
Controleer de brandstofdruk en de druk in het circuit van het absorptievat
Controleer de lambdasondes
Voor EOBD pids zie: http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
Long term fuel trim is nummer 7.
Short term fuel trim is ofwel erg hoog dan wel erg laag. Hoeveel is die of liever is deze nu + (plus) of - (min)?
Lambdawaarde of voltage na de kat? En 0 tot 20 milivilt is veel en veel te laag. Moet minstens 600 milivolt zijn.
Wat voor signaal geeft de lambdasonde voor de kat?
Hang die oude co-meter er eens aan.
Hallo fordmonteurtje,
Zal straks nog even kijken voor brandstofdruk e.d.
Echte foutcodes met betrekkig van de verstuivers zijn er niet wel :onregelmatig pingelen motor
overslag meerdere cilinders
mengselregeling
Maar die in de bsi snap ik niet, schakeling in de noodloopwaakstand van het carrosserienetwerk(zonder p nummer)
Volgens mij is dat de dader?
Wagen heeft nog maar 33300km en heeft de bobijn gallerie in het verleden al gehad waarbij de dealer iets heeft ge up-date,
want hij deed toen na vervanging gallerie nog hetzelfde .
Volgens mij is hij weer aan een up-date toe?
Heb thuis de lexia wel maar kan er niet mee surfen voor zoiets te doen.
Ben zelf ook niet de hele dag thuis omdat ik universele garage werk,maar ik denk dat hij morgen gewoon naar de officiele dealer gaat
en dan kom ik het ook te weten.En zal het ook in mijn achterhoofd gegraveerd staan.
Mijn vader doed wel citroen maar is zowat op pensioen leeftijd en heeft nooit geen computer gezien
Wil het natuurlijk zelf kunnen maar het komt niet allemaal in een vingerknip!
Maar ik ga nog ne keer zien.
onregelmatig pingelen motor, overslag meerdere cilinders, mengselregeling
bobine gallerij defect!
Hij jongens,
Ben daarstraks gaan rijden met de wagen en op een fatsoenlijke motor temperatuur gaf meen ik de lamda sensor voor kat een waarde af van +- 800 mv,
en na kat een waarde van +- 880 mv.
Co tester niet meer kunnen aanhangen lees pas je bericht,maar mijn pa zei dat ie vanachter stonk naar benzine.
Dat zegt al genoeg denk ik.
Oldford ik ga direct die site van je ook eens bekijken!
Maar nu het volgende,
Heb in de historie gezien dat de bobinegallerij op +- 30000 vervangen is nu vandaag anderhalf jaar geleden ongeveer.
Wagen heeft nu op dit moment 33125km gelopen.
Heb straks het volgende gedaan met de lexia!
Ben de injectie binnengegaan en vevolgens gescrold naar initialisering automatische aanpassingen!
Dan zegt hij dit te doen na vervanging,stappenmotor stationair toerental,lamdasonde's,pingelsensor of electroklep egr en na up-daten enz.
Heb dit uitgevoerd en de wagen loopt normaal had storingen nog niet gewist en ben ermee gaan rijden.
Ben terug gekomen storingen gewist nog een 15 km gaan doorblazen en alles blijft normaal tot nu toe!
Zou dit dan ook geholpen hebben?
Mijn pa gaat kijken wat hij morgenvroeg doet als hij terug afgekoeld is ,en anders moet de klant hetmaar eens wat proberen zo.
Hoor het graag van jullie.bedankt alvast
Hij oldford,
Bij mij stond er geen - voor maar ook geen + dus veronderstel dat het + is (als ik het juiste voor heb)
Maar logische gezien met wat ik op je site zie zijn het tegenpolen want dan is het te arm,en kan ik ook geen benzine ruiken.
Ken er ook nog niet 1/5 van maar het blijft leuk.
Lambda signaal na kat van 880 mili volt is gewoon goed.
Lambda signaal van 800 milivolt voor kat mag, zolang deze pendelt en ook laag (100 - 200 milivolt) wordt.
Als de waarde vast staat op 800 milivolt is he mengel te rijk, dan wel werkt de lambda regeling niet.
Of de regeling werkt kun je met EOBD kontroleren, weer live data en pid "Fuel system" (nummer 3).
Deze moet op "Closed loop" of "Gesloten" staan en niet op "Open loop".
Zal vanavond nog eens kijken oldford als de lamda sonde tegoei pendeld.
Als wagen al niet meegegeven is want tot nu toe blijkt hij goed.
Maar meen iets gezien te hebben met live data bij brandstof van open regelkring en dat is wat je bedoelt denk
Wouter, de bobine's gallijen staan er bekent om dat ze regelmatig (helaas ) defect gaan. komt de storing terug met betrekking to de ontstekking, dan kun je vrij zeker van zijn dat je bobine galerij defect is.
hallo old ford en Fordmonteurtje,
De wagen is geleverd mijn vader heeft hem nog een paar keer geprobeerd vandaag en functioneerd naar behoren.
Fordmonteurtje zoals ik al zei gisteren kwam ik bij de lexia uit op :initialisering automatische toepassingen.
Dient uitgevoerd te worden bij vervanging pingelsensor,lamdasondes,stappenmotor stationair toerental, enz.
Heb die handeling uitgevoerd wagen draait normaal en na 25 km rijden geen storing en blijft goed lopen.
Eerst was het fouten wissen en kwam het binnen de minuut terug!
Raar maar waar, heb ook niet de ervaring met de lexia voor te zeggen van oh dat kan.
Had nog wel een keer willen kijken op wat oldford vroeg maar lukt nu niet meer.
Ben alvast weer wat wijzer geworden!
Alvast bedankt old ford en Fordmonteurtje als de wagen moest terug komen laat ik het jullie weten en begin ik met het bovenste hier wat ik nog niet heb kunnen volbrengen.
groeten
het enige wat je gedaan hebt al laatste is de computer opnieuw de basis waardes inleren (feultrim staat dus weer op 0). lwestie van tijd voor dat de storing terug komt.
Ok fordmonteurtje we zullen dan wel zien als de wagen terug komt,maar het lijkt mij dan toch straf als de bobinegallerij kapot zou zijn .
Is 3000km pas vervangen geweest.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar