Citroën C4 Picasso: Storing ESP ABS BAS Electrnonische handrem

Bouwjaar: 2008, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 THP

ik heb hier een C4 Picasso met storing :


pernamente Storing
Singaal wielsensor Rechtsachter samenhang
Permanente storing
Singaal wielsensor rechts achter onderbreking in circuit,kortsluiting naar plus.massa sluiting.




Sensor RA heeft een weerstand van 4-6Mega Ohm


auto komt dinsdag terug

Renaultmonteurtje

Geplaatst door Renaultmonteurtje (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Citroenmonteurtje,

1 Meet eens de sensor linksachter zou ik zeggen maar ik denk dat je op deze sensors geen goede weerstand meeting kan loslaten het zijn n.l. magnetoresistieve sensors die met een voedingspanning werken en op de lijn van de voedingsspanning wordt een signaal gezet. Met een scoop zul je bijv. ontdekken dat de spanning bij heel langzaam draaien aan het wiel (als het goed werkt) van 12 volt naar 12.2 volt gaat. Je hoeft geen supersnelle scoop te hebben hoor, als je maar weet welk signaal je kan verwachten.

2 Testkast er in,rijden en kijken of je in de meting gegevens van de wielsensors op een recht stuk overal de zelfde snelheid afleest. In dit geval van permanente storing waarschijnlijk 0 km rechtsachter. Als dat zo is moet je bedrading en voeding gaan meten denk ik. Het apparaat geeft het eigenlijk al aan.

3 Als je signaal niet juist is maar er wel een signaal komt bestaat de kans dat de poolring van het wiellager defekt is of er zit metaalslijpsel op waardoor het magnetisme verstoord wordt.

MVG

PT nieker

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

oké bedankt, ik zal er naar je tips kijken, en eventuul een sensor wisselen met een nieuwe.


blijft toch apart bij een auto van pak en beet 5 maand al zulke storingen ...

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

weer mee bezig geweest,

eerst stekker v/d sensor RA nog eens goed bekeken zag er netjes uit en als de bedrading, singaal input gocontroleerd. geen singaal, sensor vervangen, en fout codes gewist. lag het toch niet aan ...

toen toch maar de scoop er op, ook geen spanning verschil dood als een pier ... ga morgen het poolring vervangen lijkt het euvel toch in te zitten

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Je moet m.i. dan wel 12volt permanent meten op de stekker en een massa hebben op de stekker.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peugeottechnieker]Je moet m.i. wel 12volt permanent meten op de stekker, en een massa hebben op de stekker[/quote]
dat had ik verkeerd opgeschreven :), ik hoop dat het dan zo opgelost is want anders ....

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

O dus je hebt wel 12 volt gemeten ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peugeottechnieker]O dus je hebt wel 12 volt gemeten ?[/quote]
ja

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

had op de verkeerde draad spanning gemten PTer was LA ... :(

ok een update en een pijnlijke (voor Citroën dan he) ...

een belastings test uitgevoerd op bedrading 7032U en 7031 U (ABS sensor bedrading RA) op 7031 brand het lampje WEL op 7032 NIET, of te wel een kabel breuk op een auto die een half jaar is en een 25000 heeft gelopen

momenteel wordt er overlegt met de garantie afdeling wat moet gebeuren huidege kabel boom openen en dan zoeken naar de breuk, of een andere kabelboom ...


dus als iemand zich verveeld [img]http://www.c5club.nl/c5forum/images/smil...[/img]

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

heeft iemand dit al eens gehad ? en zijn er nog mogelijke plekken waar het nog wel eens wil door slijten ? de kabelboom van de sensoren achten die gaat over de tank en bijna direct de carroserie in ... dus je kunt bijna niks zien

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is dit dezelfde auto met dat niet starten probleem?
Zo ja, bij inbouw gas iets fout gegaan.(parker gasleiding door draad? ofzo:)
Oiram

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

nee, het is weer een andere, moet wel zeggen heb heel veel rpoblemen met C4 picasso's en LPG ...

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

nou kabelboom moet gemaakt worden, wordt een lekker zoek klusje ...
tank er onderweg, dashboard er uit binnebekleding + stoelen er uit ...

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik had zelf even een nieuwe 7032 gemaakt tussen 7020 en 7015
Oiram

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

de breuk zit boven de tank...


het betreft CAN draden dus die kun je ook niet zomaar ff weg laten ...

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoezo can draden ? Het probleem zat toch in 1 van de 2 draadjes naar de abs sensor ??

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja snap ik ook niet hij zegt 7032 en die is niet Can.

Zou ook niet best wezen als Citroen dat doet.
Leggen ze Canbus in de auto om minder draden te hoeven gebruiken, legt Citroen
naar elke wielsensor Canbus bedrading.

Oiram

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

mmm, zal ik wel raar denken maar tis wel Twisted pair bekabeling ... :/

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Doen ze om dezelfde reden als CAN en VAN

Wat ik ook nog wwou zeggen, die EOBD foutcodes van PSA op de OBD blz, die kloppen niet.
Deze PSA codes (komen verm van het internet) zijn voor 99,9% allemaal fout.
Heeft ooit een gek een heel mooi PSA EOBD codes pdf'je op het internet gezet en die word
nu door de halve wereld gecopieerd en op sites gezet.

Kijk maar eens, de hele bekende PSA codes P1138, P1112 of de beruchte FAP codes betekenen hier heel wat anders.

Oiram

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]Doen ze om dezelfde reden als CAN en VAN

Wat ik ook nog wwou zeggen, die EOBD foutcodes van PSA op de OBD blz, die kloppen niet.
Deze PSA codes (komen verm van het internet) zijn voor 99,9% allemaal fout.
Heeft ooit een gek een heel mooi PSA EOBD codes pdf'je op het internet gezet en die word
nu door de halve wereld gecopieerd en op sites gezet.

Kijk maar eens, de hele bekende PSA codes P1138, P1112 of de beruchte FAP codes betekenen hier heel wat anders.

Oiram[/quote]
ok ik zal het nog eens controleren,

bedankt voor de tip

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

vandaag tank gedemonteert, 1 kabel zat nog met een klein stukje plastic aan mekaar helemaal de draden zijn blauw v/d oxidatie

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

Opgelost:



kabel gesoldeerd + andere draad extra beschermt en handrem opnieuw gekalibreerd


handrem gaf foutmelding aantrek kracht programma,

om dit te oplossen heb ik de handrem eerst in demontage gezet, daarna de handremkabels ingeleeerd en daar na de ECU van de handrem

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Voor de liefhebbers, sinds vandaag is een informatie bulletin uitgekomen van Citroën frankrijk betrefende kabelbreuk ... boven de tank. kenelijk doen ze er toch wat mee :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.