auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C3: storing P0110

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HFX, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

Motor management knippert, krijg storing P0300 en P0110 motor draait onregelmatig, ik heb de luchtpomp en de EGR klep nagekeken , luchtpomp is goed wel nieuwe slang voor gemaakt , EGR klep kan ik handmatig indrukken loopt soepel. Verder alle slangen van luchtfilter naar kleppendeksel en inlaat aansluiting schoongemaakt en doorgeblazen. Storing blijft , zou het de vacuumklep of temperatuur sensor kunnen zijn? Of een ander probleem

Geplaatst door

JohanPete (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb een tijdje geleden ongeveer hetzelfde gehad. Het storingsnummer weet ik niet meer. Ik heb toen op advies van de Citroëngarage een flesje injectorcleaner gehaald bij een tankstation en dat toegevoegd aan een volle tank. Sommige auto's zijn namelijk erg gevoelig voor de biobrandstoftoevoegingen die de Europese Unie verplicht heeft aan brandstofleveranciers. Eens per 10 tankbeurten voeg ik zo'n flesje toe en ik heb nadien nergens meer last van gehad. Het valt mij trouwens op dat die flesjes overal te koop zijn tot bij de Gamma aan toe.

Hundoendat 0

7 jaar

Deze auto heeft een map-sensor en dan heb je ook nog de inlaatlucht temperatuur nodig om een correct mengsel te berekenen.
Foutcode P0110 geeft een fout op die inlaatlucht temperatuur sensor aan.
Als het mengsel niet goed is kun je misfires (ontbreken van verbranding) krigen en dat geeft P0300 aan.
Kan bedrading zijn of de sensor zelf. De sensor zit ingebouwd bij de map-sensor (4 aansluitingen).

Doorrijden met de storing kan je dure katalysator om zeep helpen.

oldford 0
badge

7 jaar

oldford bedankt voor de info, Is het mogelijk de sensor door te meten? Wat voor spanning en op welke pennen van de steker?

JohanPete 0

7 jaar

Map sensor vervangen, geeft geen resultaat, is er een mogelijkheid om de bedrading te controleren , door te meten, wat voor spanning en op welke pen?

JohanPete 0

7 jaar

Bedrading doorgemeten deze is in orde, motor gestart en warm laten draaien P0110 melding was weg alleen de P0300 staat er nog , alle vier de injectors gedemonteerd en schoongemaakt met injector reiniger na montage motor de motor gestart, deze blijft onregelmatig slecht draaien , ik denk zelf aan de kleppen , misschien kan de klepafstelling controle en eventueel afstellen helpen, anders wordt het een cilinderkop wissel.

JohanPete 0

6 jaar

Weet iemand de compressie waarden per cilinder, ik ga zaterdag compressie meten?

JohanPete 0

6 jaar

De motorgegevens .
P.S , een lektest zegt meer over compressieverlies.

Kleppen gecontroleerd en afgesteld, compressie gemeten 12,5 - 13 bar gemeten , cilinder 2 de laagste 12,5 bar. Bobine getest , cilinder 2 en 3 geen vonk, bobine vervangen. Storingen P0300 en P0110 zijn nu weg maar de motor draait slecht trilt veel . Krukas sensor gedemonteerd , tot mijn vebazing kwam er een verbrand stuk rond metaal mee , ik denk dat mijn koppeling en drukgroep kapot is , ik kan wel koppelen en ontkoppelen , vreemd, een proefrit gemaakt met de auto , deze komt ook niet op snelheid. Er zit onbalans in de motor ik merkte het ook met starten met ontkoppelde krukas sensor.

JohanPete 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.